Pokud se v chladiči některých vozidel MAN nachází v expanzní nádrži příliš mnoho chladicí kapaliny, může se s rostoucí teplotou motoru stát, že chladicí kapalina začne vytékat odtokovými kanálky. Výskyt chladicí kapaliny proudící mezi chladičem a expanzní nádobou lze pak snadno interpretovat jako netěsnost.
Týká se to chladičů modelů MAN TGA, TGS, TGX nebo F2000 s objednacím číslem Mahle:
V uvedených chladičích tvoří chladič a expanzní nádrž kompletní modul. Pokud dojde k přeplnění expanzní nádrže, přebytečná chladicí kapalina s narůstající teplotou (nebo tlakem v systému) vytéká přes vyrovnávací ventil na modrém víčku. Chladicí kapalina, která se nahoře vytlačila nebo se rozlila při nalívání kolem plnicího otvoru, stéká po odtokových kanálcích dolů a znovu se objeví mezi chladičem a vyrovnávací nádrží – což lze mylně považovat za netěsnost.
POZOR!
Při plnění chladicího systému buďte opatrní a dávejte pozor na správné množství chladicí kapaliny. Kromě toho chladicí kapalina podléhá opotřebení, a proto se musí pravidelně měnit podle doporučení výrobce, aby se zabránilo korozi, kavitaci, vodnímu kameni a jiným usazeninám v chladicím systému. Pečlivé odvzdušnění chladicího systému chrání před poruchami způsobenými vzduchovými kapsami.
Komentáře