První pražské bezplatné elektrobusy přepravili 600 tisíc pasažérů

26 července 2017, 10:47

České elektrobusy značky SOR provozované na trase pravidelné pražské linky BB1 a BB2 pokořily hranici 60 tisíc naježděných kilometrů. Spoje na linkách mezi multifunkčním areálem BB Centrum se stanicí metra Budějovická dosud přepravily téměř 800 tisíc pasažérů.

samozřejmostí v elektrobusech v BB Centru je wifi pokrytí

Nasazení prvních bezplatných elektrických autobusů do provozu pražské hromadné dopravy je společným projektem developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA, kterým chtějí přispět ke zlepšení životního prostředí a snížení dopravního hluku v BB Centru a okolí.

Elektrobusy SOR EBN 9,5 byly nasazeny do provozu v únoru 2016. Autobusy dlouhé 9,79 a široké 2,5 metru mají speciální odlehčenou karoserii, dvojici dveří a s cestujícími jsou schopny na jedno nabití ujet až 150 kilometrů.

Každé z vozidel najezdí denně v průměru 100 km, a zvládne tak zhruba 50 jízd. Elektrobus pojme až 73 pasažérů a obě vozidla přepraví za den přibližně 3.600 osob. Z nedávného průzkumu společnosti PASSERINVEST GROUP mezi zaměstnanci BB Centra vyplývá, že kyvadlové linky využívá 45 % dotazovaných. Nadpoloviční většina dotazovaných uvítala zařazení dvojice elektrobusů do pravidelného provozu, oceňuje jejich šetrnost k životnímu prostředí a je spokojena s jejich tichým chodem a čistším prostředím.

V praktickém provozu se dokonce ukázalo, že elektrobusy jsou tišší než trolejbusy, protože v jejich interiéru není slyšet zvuk trolejí. Při brzdění nebo jízdě z kopce navíc elektrobus o výkonu 120 kW rekuperuje a dobíjí touto energií vlastní baterie. Dobré jízdní vlastnosti si vozy udržují po celý rok, stabilitě např. v zimním období při sněhu nebo náledí pomáhá zatížení zadní nápravy těžkými bateriemi.

Související články

Nové plynové autobusy Arriva vyjíždí
Nové plynové autobusy Arriva vyjíždí

V těchto dnech začínají na Kladensku jezdit nové autobusy na stlačený zemní plyn, do provozu je nasazuje společnost ČSAD MHD Kladno ze skupiny Arriva. Osmnáct standardních autobusů a devět kloubových vozů bude jezdit především na příměstských linkách PID i na některých spojích SID. Všechny autobusy jsou nízkopodlažní, mají klimatizaci a také wi-fi. Celkem jich Arriva […]

Pražské bezplatné elektrobusy využilo více než půl milionu cestujících
Pražské bezplatné elektrobusy využilo více než půl milionu cestujících

České elektrobusy značky SOR svezly za rok svého působení na trase pravidelné linky BB1  a BB2 již více než 600 tisíc pasažérů. Linky spojují multifunkční areál BB Centrum se stanicí metra Budějovická a od února loňského roku najely elektrobusy přes 40 tisíc kilometrů.

ArRevue 1/2017 časopis skupiny ARRIVA
ArRevue 1/2017 časopis skupiny ARRIVA

První letošní číslo ArRevue se věnuje hned několika zajímavým tématům. Přináší rozhovor s generálním ředitelem Danielem Adamkou, dále reportáž o nových elektrobusech, o bezkontaktních platbách v autobusech Arriva, novinky a zajímavosti z ostatním zemí, kde Arriva působí a další pestrá témata.

Arriva mění strukturu
Arriva mění strukturu

Arriva Transport Česká republika změnila k 1. červnu 2017 svou organizační strukturu a sloučila některé provozní společnosti. Cílem změny je úspora nákladů a logičtější členění organizace podle činností, které jednotlivé společnosti vykonávají.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!