Železniční přeprava začíná konkurovat námořní a silniční přepravě

4 července 2017, 15:23

Největší dopravce v nákladní železniční dopravě společnost DB Schenker zaznamenává rapidní růst železniční dopravy. Ta začíná být stejně tak flexibilní jako silniční.

Za nárůstem železniční přepravy stojí především automobilový průmysl, který doposud pro své zásilky využíval hlavně námořní přepravu na Euroasijských trasách a silniční přepravu v Evropě. Díky efektivnějším přepravním procesům a nárůstu počtu terminálů pro překládku kontejnerů začíná železniční přeprava konkurovat flexibilní silniční přepravě.

K trendu růstu zájmu o železniční přepravy přispělo i zavedení sběrných kontejnerů na trase z a do Číny. Pokud dříve zákazník potřeboval z Číny převést náklad o rozměrech jedné palety, musel volit námořní přepravu, dnes je možné zásilku poslat v čase o polovinu kratším po kolejích. Objem železniční přepravy roste nejen díky přepravám dílů pro automotive zákazníky, ale také díky přepravě elektroniky, strojním dílům a zařízením, prakticky jakémukoli zboží, u kterého hraje roli doba přepravy.

Jedním ze stěžejních projektů železničních spojení pro Českou republiku ve vazbě na přepravy kontejnerů z Asie je spojení mezi řeckým přístavem Pireus a Pardubicemi. Na této alternativní trase mezi Asií a Evropou vypravuje společnost DB Schenker až šest vlakových souprav týdně. Kontejnery jsou v přístavu Pireus přeloženy na vagóny, takže nemusí na lodi obeplouvat pobřeží Evropy až do Hamburku a výsledná cesta se tak zkrátí o sedm dní.

„Ekologicky udržitelná logistika může zároveň přispět k šetření nákladů, například v železniční přepravě lze oproti kamionové přepravě ušetřit v závislosti na okolnostech až 15 % nákladů,“ prozrazuje Tomáš Holomoucký, ředitel DB Schenker.

Author: MaK
Journalist at TruckFocus.cz

Související články

DB Schenker otevřel v Ústí nad Labem logistické centrum
DB Schenker otevřel v Ústí nad Labem logistické centrum

Mezinárodní poskytovatel logistických řešení DB Schenker zahájil v květnu provoz moderního logistického terminálu v Ústí nad Labem. Svou strategickou polohou blízko dálnice D8 je ideální pro zásobování Německa a dalších zemí západní Evropy prostřednictvím rozsáhlé sítě poboček DB Schenker v Evropě.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!