Společnost DAF představuje vozidla modelové řady CF a XF nové generace Pure Excellence: nový standard pro efektivitu dopravy a pohodlí řidičů.
Významné inovace motorů, nové poháněcí soustavy a optimalizace aerodynamiky vedou ke snížení spotřeby paliva o 7%, s další možností dosažení ještě vyšších zisků pro dopravce díky novému systému pro správu vozového parku – službě DAF Connect. Nové modely CF a XF jsou lehčí, a proto umožňují dosažení vyššího užitečného zatížení. Mají také modernizovaný design a nový interiér a přinášejí tu nejvyšší úroveň pohodlí řidičů i atraktivní vzhled.
Větší úspora paliva spolu s vyšším výkonem a točivým momentem při nižších otáčkách
Nejvyšší úspora paliva ve své třídě je mimo jiné výsledkem inovované poháněcí soustavy, která dosahuje optimální interakce mezi motorem, systémem dodatečné úpravy výfukových plynů, převodovkou a zadní nápravou. Ve snaze o maximální využití každé kapky paliva a tím i snížení celkových nákladů na provoz vozidla v souladu s filozofií programu DAF Transport Efficiency nebyl ponechán kámen na kameni.
Efektivní převodovka TraXon jako standard
Nejnovější generace automatizovaných převodovek TraXon je u vozidel nové modelové řady CF a XF s 12stupňovými převody ve standardní výbavě, a v 16stupňových verzích je na přání zákazníka. Snížení ztrát třením, řazení vyšších převodových stupňů při nižších otáčkách motoru a častější použití funkce EcoRoll přispívají k zajištění minimální spotřeby paliva.
Účinné zadní nápravy
Konstrukce zadní nápravy byla opět vylepšena a je možné volit stálý převod pouhých 2,05 : 1, který při 85 km/h cestovní rychlosti dovoluje otáčky motoru pouze 1.000 – 1.040 ot./min, v závislosti na specifikacích poháněcí soustavy.
Pokročilé softwarové funkce poháněcí soustavy
Nové modely CF a XF jsou vybaveny zcela novou architekturou elektrických a elektronických prvků. Uvádějí na trh novou řídicí jednotku vozidla pro speciální integraci poháněcí soustavy. Obsahuje vylepšené funkce EcoRoll a tempomatu, jako je například Dynamický tempomat. Tato nová funkce přizpůsobí charakter tempomatu různým okolnostem jízdy.
Výkon motorové brzdy MX Engine Brake je špičkou v kategorii nákladních vozidel
Kromě výkonu motoru byl vylepšen i výkon motorové brzdy MX Engine Brake. Maximální brzdný výkon motoru PACCAR MX-11 vzrostl z 320 kW na ohromných 340 kW. A ještě působivější je zvýšení brzdné síly mezi 1.000 a 1.500 ot./min o 20%. Maximální brzdná síla motoru MX-13 je přes 360 kW a v důležitém rozsahu od 1.200 do 1.500 ot./min se brzdná síla zvýšila až o 30%. Jelikož je působivá brzdná síla dostupná již při nízkých otáčkách, vyžaduje jízda méně podřazování.
Komentáře