V letošním roce bude Ředitelství silnic a dálnic velmi intenzivně stavět a opravovat dálniční a silniční síť.
Kromě modernizace dálnice D1 se budou postupně zahajovat klíčové stavby, u nichž byl dojednán zrychlený režim nového posuzování vlivu na životní prostředí (EIA). Dohromady jde o 140 kilometrů úseků dálnic. Opravovat na dálnicích a silnicích prvních tříd se bude přes 600 kilometrů.
Na všechny významné stavby už ŘSD vypsalo tendry na zhotovitele, vykupují se či vyvlastňují se u nich poslední potřebné pozemky a ŘSD postupně předkládá žádosti o stavební povolení. „Z minulých let máme velký dluh v přípravě projektů. Proto nyní nemůžeme mnoho úseků dokončovat a otevírat. Soustředíme se proto na investice do přípravy a zahajování nových dálnic a státních silnic. Do přípravy staveb šel loni největší objem peněz od roku 2010, tedy 2,1 miliardy korun. Letos máme na všechny dopravní projekty ve Státním fondu dopravní infrastruktury 82 miliard korun,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.
Na dálnici D11 začnou v nejbližší době archeologické práce, aby stavba mohla ještě letos pokračovat na nejsložitějších objektech, jako jsou například mosty. Stejný postup je naplánován také na nových úsecích D35. Už od začátku stavební sezóny budou také pokračovat práce v již rozestavěných úsecích: D3 mezi Veselí nad Lužnicí a Českými Budějovicemi (Borkem), D7 Postoloprty – Bitozeves, dále na D11 a D48.
„Řidiči se letos také dočkají dokončení několika dálničních staveb a nových silnic první třídy, letos otevřeme 38 km nových úseků dálnic,“ doplnil generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Jedná se o dálnice D3 v úseku Veselí nad Lužnicí – Bošilec a Borek – Úsilné (8,9 km), D11 Osičky – Hradec Králové (3,7 km), D4 Skalka (4,8 km) a D1 modernizace – dokončení tří úseků – 6, 18, 22 (20,4 km).
Komentáře