Firma W.A.G. získala licenci na poskytování služby evropského elektronického mýta

, 24 února 2017, 12:14

Společnost W.A.G. payment solutions, známá také pod obchodní značkou Eurowag (EW), přední poskytovatel platebních řešení pro silniční mobilitu v Evropě, obdržela od Ministerstva dopravy ČR oprávnění na poskytování Evropské služby elektronického mýtného (EETS) v Evropě. Firma je tak vůbec první subjektem v Česku a také v celé střední a východní Evropě, jenž toto oprávnění získal.

Doposud oprávnění poskytovat elektronické mýtné v rámci EETS obdrželo ze všech členských zemí Evropské unie pouze pět společností. W.A.G. je v pořadí šestou firmou v Evropě, která licenci regulovanou evropskou směrnicí 2004/52/EK a rozhodnutím Evropské komise 2009/750/ES a udělovanou příslušnými národními ministerstvy získala. Licence W.A.G. v budoucnu umožní zprostředkovat dopravcům platbu mýtného ve všech zemích zapojených do EETS, a to z jedné palubní jednotky.

„Myšlenka na sjednocení výběru mýta nás zaujala od prvopočátku. Současný systém, kvůli kterému musí být řidič kamionu převážející zboží po Evropě vybaven několika palubními jednotkami, je totiž značně nekomfortní. Stejně tak administrativní zátěž při registraci a provozu vozidel v rámci různých mýtných systémů je zbytečně vysoká. V genetickém kódu W.A.G. jsou inovace a zlepšování, a proto jsme mezi prvními subjekty, které oprávnění poskytovat EETS získali a kteří jako jedni z mála v Evropě na tomto nesmírně náročném projektu intenzivně pracují,“ říká Martin Vohánka, zakladatel a generální ředitel společnosti W.A.G. payment solutions. „Díky získáním licence můžeme začít oslovovat jednotlivé provozovatele mýtných systémů v EU, kteří jsou na zavedení evropského elektronického mýtného připraveni,“ dodává nejbližší další krok přípravy EETS.

Evropská služba elektronického mýtného (EETS) je iniciativa Evropské unie, jejímž cílem je zjednodušit platbu mýtného pro dopravce v EU. EETS má napravit současný stav, kdy dopravci musí registrovat vozidlo do každého z mýtných systémů v Evropě zvlášť a ve vozidle musí mít několik palubních jednotek. Cílem EETS je jedna palubní jednotka, kterou by akceptovali provozovatelé mýtných systémů všech zemí EU. Takovou jednotku si pak dopravce pořídí u poskytovatele EETS, nikoli od provozovatele mýtného systému jako ve většině zemí v současnosti.

Společnost W.A.G. již dlouhodobě participuje na projektu REETS (Regional European Electronic Tolling Services), který je regionální obdobou EETS. Jeho cílem je pilotní implementace spolupráce ve výběru mýtného ve vybraných evropských zemích. W.A.G. je současně členem asociace AETIS sdružující firmy usilující o statut Poskytovatele evropského mýta.

Související články

Kapsch vyhrál tendr na provoz kamionového mýta v Rakousku
Kapsch vyhrál tendr na provoz kamionového mýta v Rakousku

Rakouský dálniční operátor ASFINAG potvrdil, že po osmnácti měsících ukončil tendr na pokračování provozu svého dálničního mýta pro kamiony nad 3,5 tuny. Projekt zvaný „GO Maut 2.0“ spočívající v instalaci a technickém provozování inovovaného mikrovlnného mýtného systému vyhrál opět Kapsch TrafficCom, který s dceřinou společností Kapsch Telematic Services provozuje mýtné také v České republice nebo […]

Rozšíření mýta musí být podle vládního prohlášení
Rozšíření mýta musí být podle vládního prohlášení

Ministerstvo dopravy předkládá vládě informaci o rozšíření mýtných úseků od roku 2020. Materiál se bohužel snaží vyhovět zadání sestavenému koaličními experty, kteří se ovšem obešli bez jakékoliv analýzy a dospěli k názoru, že těch nových kilometrů silnic I. nebo II. třídy má být alespoň 850.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!