Soutěžní vozidla TATRA se v rámci přípravy na rallye DAKAR 2017 zúčastnila během roku celé řady soutěží v nichž zaznamenala prvenství a další zajímavá umístění. Velké ovace sklidil Martin Kolomý a David Vršecký se soutěžními vozy TATRA 815 „FAT BOY” a TATRA PHOENIX G2 na druhém ročníku setkání „Dakaristů” na konci března v Sosnové.
Dubnová polská soutěž Baja Drawsko zastihla v dobré formě Davida Vršeckého, který jel poprvé oficiálně s Tatrou PHOENIX G2. Vyhrál svoji první etapu a v konečné klasifikaci skončil na druhém místě v kategorii. Martin Kolomý se speciálem FAT BOY odstoupil ze druhé etapy a věnoval se testovacím činnostem. Na třetím místě konečné klasifikace v kategorii se objevila T 815 Bonver Dakar Project s Filipem Škrobánkem za volantem.
Na začátku července měl TATRA Buggyra Racing Team v plánu účast na rallye Berlín-Wroclav nicméně proti byl zdravotní stav obou pilotů, Martina Kolomého i Davida Vršeckého. Zdraví nadevše a tak tým zůstal doma.
Dva kapotové soutěžní Jamaly Bonver Dakar Project se zúčastnily s posádkami Tomáše Vrátného a Artura Ardavičuse červencové Silk Way Rallye z Moskvy do Pekingu. V konečné klasifikaci kategorie se však nedokázaly probojovat do první desítky.
Baja Aragon v podobném termínu jako Silk Way Rallye se stala jednoznačnou kořistí Martina Kolomého, který v pěkném souboji porazit týmového kolegu Martina Prokopa. Ten si odskočil z malého auta za volant kamionu a nevedl si opravdu špatně. Po druhé etapě, v kategorii „kamiony“ soutěž dokonce vedl. Nicméně pro další soutěže se vrátil za volant svého „malého“ speciálu Ford.
Na Hungarian Baja zaznamenaly soutěžní speciály FAT BOY a PHOENIX G2 vítězství a druhé místo v kategorii. K nejvyššímu stupínku Martina Kolomého přidal i přes zdravotní potíže David Vršecký druhé místo v konečné klasifikaci.
Baja Poland na konci srpna v kategorii „kamiony“ opět nepoznala jiného vítěze než Martina Kolomého. Ten vyhrál se speciálem FAT BOY pět rychlostních zkoušek v konečné kombinované klasifikaci automobilů a kamionů skončil na velmi solidním dvanáctém místě. Tatru PHOENIX G2 pilotoval Karel Trněný, který soutěž po jezdecké chybě nedokončil.
Podzimní El Chott v Tunisu byl pro Martina Kolomého vítězný, ale zároveň také velmi příjemnou rozcvičkou mezi vysokými dunami.
Soutěžní speciály TATRA se během roku 2016 v rámci přípravy na nadcházející ročník rallye DAKAR prezentovaly v tom nejlepším světle, potěšující je fakt, že jejich posádky získaly vítězství i velmi dobrá umístění.
Komentáře