Pouhý měsíc do startu nejslavnějšího dálkového závodu

6 prosince 2016, 9:25

Málokdo očekává příchod nového roku tak napjatě, jako členové výprav jedoucí na 38. ročník Dakarské Rallye. Oproti minulým létům se česká výprava co do počtu účastníků zmenšila, zato o kvalitu rozhodně nepřišla. V kategorii kamionů budou na startu 3 české posádky, dva další účastníci pak budou v roli navigátorů. Ryze český tým Tatra Buggyra Racing pak budou mít na startu hned dva vozy, které budou šoférovat hodně favorizovaní jezdci Martin Kolomý a Aleš Loprais.

Právě tito dva dříve nesmiřitelní rivalové se nyní spojí a pod jednou střechou budou s vozem Tatra Phoenix usilovat o co nejlepší umístění. Zrození jejich spolupráce bylo ovšem z velké části dílem náhody. Velký podíl na tom nicméně měly zdravotní indispozice ze strany Davida Vršeckého, kterého obtíže nakonec na start závodu nepustí a místo něj do týmu přišel Aleš Loprais. O atmosféru jižní Ameriky však nepřijde, jelikož jeho znalosti vozu jsou neocenitelné a bude tak v roli vedoucího technické sekce a popřípadě i drobného rádce.

1

Loprais za volantem ze zvědavosti

Nabídka účasti na testovací akci na kopřivnickém polygonu s novou Tatrou Phoenix nakonec z pouhého povožení přešla v angažování na velice prestižní automobilový podnik, na kterém bude mít český tým rozhodně nezanedbatelnou pozici.

Oba jezdci tak s novou Tatrou v podání Martina Kolomého a vylepšenou loňskou verzí u Aleše Lopraise budou mít o zábavu postaráno, když i přes silnou sestavu a bezpochyby dobře naladěné stroje se do role favoritů stále pasují závodníci na Kamazech, v Iveku či MANu. Jaká je nejlepší sázka pro Dakar 2017 ukazuje bet365.

Posádky v nezměněném složení

Aleš Loprais bude mít v posádce svého vozu Jiřího Štrosse a Jana Tománka, druhou posádkou ve voze Martina Kolomého budou bratři Kiliánovi René a David. Ryze česká sestava bude i v konkurenčním voze ze stáje Liaz, kterou bude řídit Martin Macík mladší, k němuž si přisednou František Tomášek a Michal Mrkva.

2

V kamionech budou ještě další čeští zástupci, v mezinárodních týmech pojedou ještě Jaromír Martinec a Daniel Kozlovský. Karel Trněný pak pojede v roli ostré asistence pro tým Buggyra i Martina Prokopa, který bude letos jediným českým závodníkem v kategorii automobilů. I jeho čeká pro letošní ročník celá řádka změn, z tovární Toyoty přijde na řadu vlastní tým s vozem Ford, s jehož skládáním a laděním však nebyl stoprocentně spokojený. Vinou byla zejména velká vzdálenost a tím pádem časová nespolehlivost amerického dodavatele. Ostré testování vozu tak přijde na řadu až na jihoamerické půdě. Novou tvář bude mít i po svém boku, kam se usadí Rakušanka Ilka Minorová.

Co do počtu jezdců bude nejpočetnější kategorie motocyklistů, kde se podesáté zúčastní David Pabiška s KTM, se stejnou značkou pojedou ještě Milan Engel, Lukáš Kvapil a Rudolf Lhotský, Husqvarnu pak osedlají Ondřej Klymčiw a Petr Vlček.

Trať nejnáročnější za poslední roky

Před nedávnem se do světa dostaly také informace ohledně trati. Ta bude letos mít celkovou vzdálenost přes 9000 kilometrů a hostit jí budou hned tři státy – Paraguay, Bolívie a Argentina.

Pořadatelé závodníkům doporučili také zimní bundy, jelikož i přes start v přímořské oblasti se čtyřicetistupňovými teplotami bude o týden později na pořadu dne šplhání po horách ve výšce téměř 5.000 metrů nad mořskou hladinou. Na start závodního kolotoče se všichni milovníci vůně benzínu mohou těšit hned 2. ledna, aby se závodní stroje pod šachovnicovou vlajkou v Buneos Aires objevili 14. ledna. Českým barvám budeme držet palce.

Author: MaK
Journalist at TruckFocus.cz

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!