Společnost Scania se v listopadu účastnila středoevropského veletrhu autobusů, hromadné dopravy, garážové a servisní techniky – CZECHBUS 2016. Jeho 6. ročník se již tradičně konal na výstavišti v Praze – Holešovicích.
Za přítomnosti generálního ředitele Jamese Armstronga a obchodního ředitele Mariána Černocha byl poprvé představený CNG autobus Scania Citywide postavený na základě konkrétní objednávky, a tedy určený již pro konkrétního zákazníka. Úspěch u návštěvníků měl také luxusní dálkový autobus Scania VanHool Altano TX18, kterým se vozí hokejisté HC Oceláři Třinec.
„Tento rok to byla naše 4. účast v řadě. Czechbus je skvělá příležitost setkat se s velkým počtem jak stávajících tak i nových zákazníků a stejně tak i s profesionály z řad odborné veřejnosti. Je to také výborná příležitost prezentovat pod jednou střechou současný trend udržitelné přepravy, kterým se Scania ubírá včetně našich produktů – nejrůznějších modelů autobusů,“ konstatuje Lukáš Martinů, Bus & Coach Sales Manager CZ. Pozitivně veletrh hodnotí také Marcel Minarič, Bus Sales Representative SK: „Je to jediná výstava svého druhu v střední Evropě a pro nás je důležité být tam, kde nás naši zákazníci očekávají. Nejvíce přitahuje návštěvníky z Česka a ze Slovenska. Je čím dál tím oblíbenější, a to také díky vystavovatelům, atmosféře a krásné historické budově, která je jako dělaná pro autobusy.“ Na venkovní ploše výstavního areálu si návštěvníci mohli prohlédnout autobusy Scania VanHool Altano TX18 a Scania Irizar i8. V pravém křídle Průmyslného paláce to pak byly Scania Citywide LE a česko-slovenská premiéra Scania Interlink HD.
Scania Citywide LE 12,0 CNG je autobus určený pro příměstské linky s motorem na CNG, částečně nízkopodlažní verze. Modelová řada Scania Citywide se vyrábí ve dvou základních provedeních, a sice jako LF (low floor – plně nízkopodlažní) a jako LE (low entry – částečně nízkopodlažní). Lze ho vyrobit v různých délkových variantách od 10,9 m do 18,1 m, nejdelší verzi představuje kloubový autobus. Na výběr jsou také motory spalující všechny dostupné druhy paliv (nafta, bionafta, CNG, ethanol, a také jako hybrid). Exponát způsobil na veletrhu velký zájem. „Jedná se o první dodávku nového autobusu tohoto typu v historii Scania Czech Republic. Rádi bychom na ní co nejdříve navázali dalšími zákaznickými objednávkami podobných modelů. V segmentu městských a meziměstských autobusů spatřujeme obrovský potenciál pro rozvoj,“ uvedl Lukáš Martinů. Scania CNG motory patří k nejlepším na trhu a Scania je velmi úspěšná v tendrech v západní Evropě.
Zajímavostí dálkového zájezdového autobusu Scania Interlink HD jsou široké prostřední dveře a hydraulická plošina umístěna v prostředních schodech pro nástup vozíčkářů. Sedadla na levé straně autobusu jdou jednoduše vyjmout pomocí rychloupínacího systému a místo nich zafixovat invalidní vozíky. To umožňuje dopravci flexibilní úpravu interiéru pro více přepravních úkolů. Model Interlink je kompletován ve Finském Lahti a vyznačuje se velkou flexibilitou. Délku autobusu je možné volit po 20 cm a tím pádem přizpůsobit vozidlo přesně požadavkům klienta.
Luxusní dálkový autobus Scania VanHool Altano TX18 je postavený ve spolupráci s belgickým výrobcem VanHool. Jedná se o polopatro, kdy pracoviště řidiče je pod podlahou prostoru pro cestující a tudíž je řidič a průvodce dokonale izolován od ruchu na palubě. Prostor pro cestující a tím pádem celková kapacita přepravovaných osob je vyšší než u běžných modelů. Řidič a průvodce mají ve svém prostoru k dispozici kompletně vybavenou kuchyňku obsahující velkou lednici, mikrovlnnou troubu, kávovar a pracovní plochu. Autobus je také vybaven kompletním kamerovým systémem, který sleduje veškeré dění uvnitř i vně autobusu. „Opět se jedná o první dodávku takovéhoto luxusního autobusu ve spolupráci s belgickým výrobcem. Tento autobus bude sloužit extraligovému hokejovému klubu HC Oceláři Třinec. Pro tyto účely autobus zakoupila společnost Spetra CZ s.r.o.,“ přibližuje Lukáš Martinů.
Scania Irizar i8 představuje nejluxusnější a nejnovější model z dílny Irizar. Tato vlajková loď španělského výrobce autobusů byla poprvé představena v říjnu 2015 na veletrhu v Kortrijku. Stejně jako u VanHoolu, Scania je zde dodavatelem kompletní podvozkové skupiny. Právě podvozková skupina Scania je u modelů Irizar mezi zákazníky již dlouhá léta nejoblíbenější. Model i8 má velkolepý zavazadlový prostor – činí 13,8 m3. Jako týmový autobus si ho zvolily nejslavnější španělské kluby jako Real Madrid či FC Barcelona.
Komentáře