Autobusy Scania na veletrhu CZECHBUS 2016

14 prosince 2016, 10:48

Společnost Scania se v listopadu účastnila středoevropského veletrhu autobusů, hromadné dopravy, garážové a servisní techniky – CZECHBUS 2016. Jeho 6. ročník se již tradičně konal na výstavišti v Praze – Holešovicích.

Za přítomnosti generálního ředitele Jamese Armstronga a obchodního ředitele Mariána Černocha byl poprvé představený CNG autobus Scania Citywide postavený na základě konkrétní objednávky, a tedy určený již pro konkrétního zákazníka. Úspěch u návštěvníků měl také luxusní dálkový autobus Scania VanHool Altano TX18, kterým se vozí hokejisté HC Oceláři Třinec.

2

5Tento rok to byla naše 4. účast v řadě. Czechbus je skvělá příležitost setkat se s velkým počtem jak stávajících tak i nových zákazníků a stejně tak i s profesionály z řad odborné veřejnosti. Je to také výborná příležitost prezentovat pod jednou střechou současný trend udržitelné přepravy, kterým se Scania ubírá včetně našich produktů – nejrůznějších modelů autobusů,“ konstatuje Lukáš Martinů, Bus & Coach Sales Manager CZ. Pozitivně veletrh hodnotí také Marcel Minarič, Bus Sales Representative SK: „Je to jediná výstava svého druhu v střední Evropě a pro nás je důležité být tam, kde nás naši zákazníci očekávají. Nejvíce přitahuje návštěvníky z Česka a ze Slovenska. Je čím dál tím oblíbenější, a to také díky vystavovatelům, atmosféře a krásné historické budově, která je jako dělaná pro autobusy.“ Na venkovní ploše výstavního areálu si návštěvníci mohli prohlédnout autobusy Scania VanHool Altano TX18 a Scania Irizar i8. V pravém křídle Průmyslného paláce to pak byly Scania Citywide LE a česko-slovenská premiéra Scania Interlink HD.

4Scania Citywide LE 12,0 CNG je autobus určený pro příměstské linky s motorem na CNG, částečně nízkopodlažní verze. Modelová řada Scania Citywide se vyrábí ve dvou základních provedeních, a sice jako LF (low floor – plně nízkopodlažní) a jako LE (low entry – částečně nízkopodlažní). Lze ho vyrobit v různých délkových variantách od 10,9 m do 18,1 m, nejdelší verzi představuje kloubový autobus. Na výběr jsou také motory spalující všechny dostupné druhy paliv (nafta, bionafta, CNG, ethanol, a také jako hybrid). Exponát způsobil na veletrhu velký zájem. „Jedná se o první dodávku nového autobusu tohoto typu v historii Scania Czech Republic. Rádi bychom na ní co nejdříve navázali dalšími zákaznickými objednávkami podobných modelů. V segmentu městských a meziměstských autobusů spatřujeme obrovský potenciál pro rozvoj,“ uvedl Lukáš Martinů. Scania CNG motory patří k nejlepším na trhu a Scania je velmi úspěšná v tendrech v západní Evropě.

Zajímavostí dálkového zájezdového autobusu Scania Interlink HD jsou široké prostřední dveře a hydraulická plošina umístěna v prostředních schodech pro nástup vozíčkářů. Sedadla na levé straně autobusu jdou jednoduše vyjmout pomocí rychloupínacího systému a místo nich zafixovat invalidní vozíky. To umožňuje dopravci flexibilní úpravu interiéru pro více přepravních úkolů. Model Interlink je kompletován ve Finském Lahti a vyznačuje se velkou flexibilitou. Délku autobusu je možné volit po 20 cm a tím pádem přizpůsobit vozidlo přesně požadavkům klienta.

Luxusní dálkový autobus Scania VanHool Altano TX18 je postavený ve spolupráci s belgickým výrobcem VanHool. Jedná se o polopatro, kdy pracoviště řidiče je pod podlahou prostoru pro cestující a tudíž je řidič a průvodce dokonale izolován od ruchu na palubě. Prostor pro cestující a tím pádem celková kapacita přepravovaných osob je vyšší než u běžných modelů. Řidič a průvodce mají ve svém prostoru k dispozici kompletně vybavenou kuchyňku obsahující velkou lednici, mikrovlnnou troubu, kávovar a pracovní plochu. Autobus je také vybaven kompletním kamerovým systémem, který sleduje veškeré dění uvnitř i vně autobusu. „Opět se jedná o první dodávku takovéhoto luxusního autobusu ve spolupráci s belgickým výrobcem. Tento autobus bude sloužit extraligovému hokejovému klubu HC Oceláři Třinec. Pro tyto účely autobus zakoupila společnost Spetra CZ s.r.o.,“ přibližuje Lukáš Martinů.

3

Scania Irizar i8 představuje nejluxusnější a nejnovější model z dílny Irizar. Tato vlajková loď španělského výrobce autobusů byla poprvé představena v říjnu 2015 na veletrhu v Kortrijku. Stejně jako u VanHoolu, Scania je zde dodavatelem kompletní podvozkové skupiny. Právě podvozková skupina Scania je u modelů Irizar mezi zákazníky již dlouhá léta nejoblíbenější. Model i8 má velkolepý zavazadlový prostor – činí 13,8 m3. Jako týmový autobus si ho zvolily nejslavnější španělské kluby jako Real Madrid či FC Barcelona.

Author: MaK
Journalist at TruckFocus.cz

Související články

Předběžná zpráva společnosti Scania za období leden – září 2016
Předběžná zpráva společnosti Scania za období leden – září 2016

Scania uveřejnila své výsledky hospodaření za souhrn prvních devíti měsíců roku 2016.

Filozofie společnosti Scania: partnerství je cesta k trvale udržitelné dopravě
Filozofie společnosti Scania: partnerství je cesta k trvale udržitelné dopravě

Scania přebírá vedoucí úlohu při vývoji řešení, které by usnadnily přechod k udržitelné dopravě. V centru pozornosti stojí boj proti emisím CO2, přičemž Scania již má potřebné řešení pro dosažení cílů pro rok 2030.

Ocenění pro novou generaci nákladních vozidel Scania
Ocenění pro novou generaci nákladních vozidel Scania

Scania opět získala prestižní ocenění “International Truck of the Year 2017”. Porota ve svém hodnocení nové generace nákladních vozidel mimo jiné zdůraznila faktory jako pohodlí řidiče, bezpečnostní aspekty a pozitivní vliv na celkovou ekonomickou efektivitu dopravců.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!