Jako vedoucí technologická skupina v oblasti komerčních vozidel představuje ZF na veletrhu IAA Transportation 2024 v Hannoveru, Německo, průlomové inovace a technologie. Zaměřuje se na nejnovější řešení pro elektrifikaci, automatizaci a bezpečnost komerčních vozidel. Patří sem platforma pro e-mobilitu, koncept e-přívěsu TrailTrax, software pro podvozky cubiX a nejnovější verze systému nouzového brzdění OnGuardMAX.
Prof. Dr. Peter Laier, člen představenstva skupiny ZF odpovědný za divizi řešení pro komerční vozidla, vysvětluje: „ZF stále více posiluje svou pozici lídra v oblasti komerčních vozidel. Naše minulé investice do vývoje produktů s pevným zaměřením na inovace se nyní vyplácejí. S naším širokým portfoliem produktů a synergiemi, které využíváme v rámci různých divizí, nastavujeme nové standardy v průmyslu. Silný zájem našich zákazníků o naše produkty, vysoký objem nedávných zakázek a naše strategické spolupráce s klíčovými zákazníky jsou důkazem tohoto vývoje.“
ZF udává tempo v oblasti komerčních vozidel
ZF získala řadu nových zakázek na nejnovější řešení v oblasti podvozkové technologie, bezpečnosti a elektrifikace. Například ZF očekává, že výroba elektrických pohonných systémů pro komerční vozidla se v příštích 12 měsících zdvojnásobí. Již potvrzené zakázky v hodnotě 5 miliard eur podtrhují silnou tržní pozici ZF – zejména v Evropě, kde se společnost stává jedničkou v oblasti elektrifikovaných pohonných technologií pro komerční vozidla.
ZF také očekává další růst systémů e-pohonů zejména na trzích v Asii a Tichomoří a v Severní Americe. Jedním z příkladů je rostoucí poptávka po řešení eWorX pro elektrické odběry výkonu, u kterého ZF očekává, že poptávka se v příštích letech zdvojnásobí. ZF také již zaznamenává počáteční zájem zákazníků o nedávno představený software pro podvozky cubiX. Speciálně vyvinutá verze pro komerční vozidla je k dispozici od června tohoto roku.
To platí obdobně i pro nový asistent nouzového brzdění OnGuardMAX. Celkově ZF očekává růst pokročilých asistenčních systémů pro řidiče (ADAS) o 20 % do roku 2030.
Nastavení strategického směru – základ současného a budoucího úspěchu
S nejširším sortimentem produktů a řešení na trhu je ZF nejúspěšnějším dodavatelem technologií pro komerční vozidla na světě. Skupina již v posledních letech položila strategický základ pro tento současný a budoucí úspěch prostřednictvím strategických akvizic společností TRW a WABCO. Díky těmto rozšířením portfolia je ZF v jedinečné pozici generovat synergie mezi svými divizemi. Tyto synergie v kombinaci s flexibilitou ve výrobě poskytují ZF rozhodující konkurenční výhody v oblasti komerčních vozidel.
Inovace na IAA 2024: produktové novinky
Skupina ZF představuje návštěvníkům veletrhu IAA Transportation 2024 řadu technologických novinek, jako je nová modulární platforma pro e-mobilitu. Tato platforma se skládá z různých elektromotorů, odpovídajícího invertoru, třírychlostní převodovky a souvisejících elektrických komponent. Tento komplexní modulární balíček nabízí výrobcům flexibilitu při konfiguraci systému e-pohonu podle jejich specifických požadavků. Od vozidel pro doručování až po 44tunové nákladní vozy, sada splňuje širokou škálu požadavků. Umožňuje flexibilní přizpůsobení různým kategoriím vozidel a tím podporuje rychlou dekarbonizaci v oblasti komerčních vozidel.
Dalším vrcholem je koncept TrailTrax pro elektrifikaci návěsů. Tento inovativní systém integruje elektrickou pohonnou nápravu AxTrax 2 od ZF a modulární bateriový systém s přívěsovým EBS. Tyto komponenty společně pomáhají snížit emise CO2 až o 16 %. Systém přeměňuje těžký dieselový nákladní vůz na hybridní vozidlo, což nejen snižuje spotřebu paliva, ale také významně snižuje emise CO2. Kromě toho může být systém provozován jako plug-in hybrid, což maximalizuje úspory ještě více.
ZF také vystavuje novou hybridní převodovku TraXon 2. Tato převodovka umožňuje čistě elektrické jízdní funkce pro plně hybridní i plug-in hybridní komerční vozidla. Vývoj této převodovky působivě demonstruje úspěšný přenos technologií v rámci skupiny ZF. Hybridní technologie ZF byla původně vyvinuta pro osobní automobily a následně přizpůsobena specifickým požadavkům komerčních vozidel. S ní nabízí ZF řešení, které splňuje požadavky moderní a udržitelné mobility..
Software pro řízení pohybu komerčních vozidel cubiX je dobře přijímán zákazníky
Dalším příkladem úspěšného využití synergií v rámci skupiny je softwarové řešení cubiX pro různé kategorie vozidel. Tento pokročilý software pro řízení pohybu optimalizuje jízdní chování komerčních vozidel z hlediska stability, bezpečnosti a výkonu. cubiX přispívá ke standardizaci a zjednodušení vývojových procesů a umožňuje výrobcům využívat možnosti diferenciace funkcí podvozku. Po představení v červnu tohoto roku již ZF zaznamenala počáteční zájem o cubiX od výrobců komerčních vozidel.
Řešení pro komerční vozidla pro větší bezpečnost
ZF také představuje nový asistent změny jízdního pruhu pro nákladní vozidla. Tento systém využívá radarovou a kamerovou technologii k bezpečnějšímu provádění změn jízdního pruhu. Nepřetržitě monitoruje dopravní situaci a aktivně podporuje řidiče při změně jízdního pruhu. To je obzvláště důležité pro nákladní vozidla s přívěsy, protože takové manévry představují vysoké riziko nehod. Podle výzkumu provedeného v Německu může asistent změny jízdního pruhu ZF potenciálně zabránit až 12 % nehod na dálnicích, což představuje významný příspěvek k bezpečnosti silničního provozu.
Nová verze systému nouzového brzdění OnGuardMAX pro evropský trh je dalším vrcholem na veletrhu IAA 2024. Tento systém samostatně rozpoznává a reaguje na překážky v silničním provozu. Bude poprvé použit v sériově vyráběných nákladních vozidlech výrobců ve spojení s novou brzdovou platformou mBSP XBS. OnGuardMAX překračuje v mnoha oblastech současné směrnice GSR. Dokáže identifikovat jak pohybující se, tak stacionární objekty a zahájit odpovídající brzdné manévry. ZF tak nastavuje nový standard v aktivní bezpečnosti komerčních vozidel a významně přispívá k prevenci nehod.
Komentáře