Na veletrhu IAA 2024 společnost MAN Truck & Bus představí nový MAN eTGL. Nabídku svých elektrických nákladních vozidel tak doplňuje e-truckem o celkové hmotnosti 12 tun pro snadnou distribuční dopravu. S dojezdem až 235 km, rychlým nabíjením za přibližně 30 minut a užitečným zatížením až 6.600 kg (v závislosti na nástavbě) je ideálním řešením pro lokální dopravu bez hluku a emisí CO2 v městské logistice zboží pro obchodní řetězce s potravinami, pro maloobchodníky nebo potravinářský sektor.
S modely eTGS, eTGX a novým eTGL nyní MAN disponuje portfoliem elektrických nákladních vozidel, které pokrývají segmenty o celkové hmotnosti od 12 do 42 tun. Důležitým startovacím sektorem dopravy pro přechod na elektromobilitu je městská distribuce zboží: Tento typ provozu nevyžaduje dlouhý jízdní dosah, postačuje noční nabíjení v depech a argumentem ve prospěch tichých a bezemisních e-trucků jsou také přibývající omezení vjezdu nákladních vozidel se spalovacím motorem do centra měst.
„S novým eTGL se MAN stává ideálním poskytovatelem kompletní nabídky v oblasti elektrické mobility. Od nočního zásobování supermarketů až po těžkou dálkovou dopravu – MAN nabízí dopravním společnostem provoz vozidel s nulovými emisemi z jednoho zdroje. Přibližně 2 000 objednávek a poptávek na objednávky trucků eTGX a eTGS již ukazuje, že náš modulární koncept baterií splňuje individuální potřeby zákazníků a jejich požadavky související s nástavbou i dojezdem. Díky velkému užitečnému zatížení, krátkým časům nabíjení a optimálnímu jízdnímu dosahu v městské logistice eTGL dokonale doplňuje naše portfolio e-trucků,“ řekl Alexander Vlaskamp, generální ředitel společnosti MAN Truck & Bus, při představení nového lehkého elektrického distribučního nákladního vozidla.
Nový MAN eTGL je založen na osvědčeném 12tunovém modelu z dieselového portfolia a využívá stejné konstrukční prvky jako jeho „těžcí“ bratři eTGS a eTGX. Dvě baterie jsou namontovány na levé, resp. pravé straně rámu a nabízejí využitelnou kapacitu 160 kWh. Nabíjení přes připojení CCS s výkonem do 250 kW trvá zhruba 30 minut (10% až 80% SoC, 250 kW, 335 A), takže je efektivní i během přestávek v jízdě. Baterie vyvinuté v MAN speciálně pro použití v užitkových vozidlech jsou vyrobeny v norimberském závodě.
Pohonná jednotka – elektromotor a dvoustupňová převodovka – je umístěna centrálně v rámu podvozku a přes kloubový hřídel dodává na zadní nápravu výkon 210 kW/285 k. S rozvorem 4 500 mm se eTGL mimořádně dobře ovládá v městském prostředí, podvozek je připraven pro lehké plachtové a skříňové nástavby o délce od 6 200 do 7 300 mm, které jsou typické pro distribuční dopravu. Prostorná denní kabina nabízí stejný jízdní komfort jako její vznětový protějšek: Nízký a ergonomický vstup je navržen pro časté nastupování / vystupování, v interiéru má řidič kolem sebe množství snadno přístupných odkládacích prostor. To umožňuje rychlé uspořádání dokumentů k přepravovanému zboží, potřeb pro psaní, tabletu nebo mobilního telefonu… a nechybí vhodné nabíjecí porty. Centrální plně digitální 12,3palcový displej poskytuje kromě běžných údajů o jízdě také komplexní informace týkající se nabití baterie, dojezdu, aktuální potřeby energie a rekuperace.
Komplexní poradenství a služby v oblasti e-mobility
Stejně jako u modelů MAN eTGX a TGS i pro zákazníky MAN eTGL je k dispozici 360° poradenství v oblasti e-mobility: Konzultační služby při přechodu na elektrickou mobilitu obsahují analýzy provozu zákaznických vozidel a požadavků na infrastrukturu nabíjení, součástí nabídky jsou však i samotné nabíjecí stanice – prostřednictvím spolupráce MAN s dodavateli nabíjecí infrastruktury. Kromě toho pro nového malého elektrického lva budou k dispozici servisní smlouvy a řešení financování, vše speciálně přizpůsobené e-mobilitě a potřebám městské distribuční logistiky, jakož i četné digitální služby. Patří k nim mimo jiné náš MAN eReadyCheck, pomocí kterého si mohou zákazníci ověřit, jak se jejich přepravy dají provádět čistě elektricky, dále systém inteligentního plánování tras MAN SmartRoute a služba MAN Charge&Go pro používání veřejných nabíjecích míst.
Komentáře