Představení nové generace lehkého nákladního vozu

22 května 2024, 14:38

Nejnovější generace nákladního vozu FUSO se vyznačuje přepracovaným interiérem a zvýšenou úrovní bezpečnosti a pohodlí řidiče. Jakých změn se tento lehký nákladní automobil dočkal?

FUSO Canter

Nový vzhled modelu FUSO Canter

FUSO, značka Daimler Truck, komplexně modernizuje oblíbený lehký nákladní automobil Canter (ve variantách 6,0 t, 7,5 t a 8,55 t). Nový Canter s kompletně přepracovaným interiérem je standardně vybaven řadou bezpečnostních systémů a komfortních funkcí. Také sesterský plně elektrický model eCanter se dočká četných aktualizací a bude k dispozici ve více variantách, mimo jiné i proto, aby se zvýšila rozmanitost jeho využití.

„Ikonický model FUSO Canter je díky nejmenšímu průměru otáčení ve své třídě, vysoké nosnosti a všestrannosti již desítky let mezinárodním bestsellerem mezi lehkými nákladními vozidly. Od uvedení modelu FUSO Canter na trh v roce 1963 bylo po celém světě vyrobeno již více než 4,5 milionu exemplářů tohoto vozidla. Jsme rádi, že nyní můžeme našim zákazníkům nabídnout výrazné vylepšení tohoto vozidla z hlediska bezpečnosti a komfortu. Nový model se na evropských trzích objeví v létě 2024,“ říká Florian Schulz, vedoucí oddělení prodeje, marketingu a služeb zákazníkům společnosti FUSO Europe.

Priorita je bezpečnost a pohodlí: klíčové inovace v nákladním voze FUSO Canter

Modernizace vozu Canter je okamžitě patrná v jeho interiéru. Zcela přepracovaný design kabiny, který nyní vychází z kabiny eCanter, vytváří moderní image a funkčním a atraktivním způsobem integruje nové detaily výbavy. Ústředním prvkem interiéru je 6,95palcový dotykový displej rádia, pohodlně přístupný ze strany řidiče i spolujezdce. Uživatelsky přívětivý multifunkční volant usnadňuje ovládání nového digitálního LCD přístrojového panelu. Osvědčená zvuková izolace zajišťuje velmi nízkou hladinu hluku v interiéru. Řidiči na Canteru také oceňují dobrý výhled do všech stran, nízko položený vstup a snadný pohyb po kabině.

Kromě toho bude palivová nádrž modelu Canter od nynějška vyrobena z odolného plastu. Do vnějších úložných prostor na rámu byla umístěna praktická sada nářadí a zvedák. Canter dostane z výroby také rozhraní pro systém správy vozového parku. V oblasti bezpečnostních systémů prošel Canter doslova 360stupňovou modernizací – další senzory a kamery v kombinaci s osmi novými nebo aktualizovanými bezpečnostními systémy zajišťují ochranu cestujících ve voze i ostatních účastníků silničního provozu ve všech směrech. Aktivní brzdový asistent 6 (ABA 6) dokáže oproti předchozí verzi tohoto systému rozpoznat nejen jedoucí a stojící vozidla a chodce přejíždějící jízdní pruh, ale také jízdní kola a stojící chodce.

O bezpečnost účastníků silničního provozu po stranách vozidla se stará systém BSIS – Blind Spot Information System. Čtyři senzory rozšiřují stávající výstražný prostor, ve kterém systém rozpoznává účastníky silničního provozu v “mrtvém úhlu” a mimo něj a zvukově varuje řidiče. Barevný trojúhelník v interiéru na A-sloupku poskytuje dodatečné vizuální varování. Ve směru jízdy vpřed, při rychlosti nižší než 10 km/h, systém Front Protection Assist vizuálně a zvukově varuje řidiče před chodci nebo cyklisty přímo před vozidlem. Nové FUSO Canter je standardně vybaveno systémem Attention Assist, který řidiče varuje a navrhuje přestávku na odpočinek, pokud je jeho styl jízdy roztržitý a znepokojující.

Rychlost jízdy naopak sleduje systém Intelligent Speed Assistance, který na displeji zobrazuje aktuální maximální povolenou rychlost a při jejím překročení řidiče vizuálně i zvukově varuje. Nový Canter je také vybaven zpětnou kamerou, která umožňuje řidiči sledovat na displeji osoby a předměty přímo za vozidlem. Další novinkou modelu Canter je výstražný systém spojený se snímači tlaku v pneumatikách, který zobrazuje tlak i teplotu v pneumatikách jednotlivých kol a varuje v případě ztráty tlaku. Při rychlostech nad 50 km/h funguje signál nouzového zastavení. Při náhlém brzdění tento systém aktivuje výstražná světla, aby varoval řidiče jedoucí za vozidlem a zabránil jim v najetí do vozu zezadu.

Kromě výše uvedených bezpečnostních systémů je nový Canter standardně vybaven rozhraním pro alkoholový imobilizér, ke kterému může uživatel vozidla připojit komerčně dostupné přístroje na měření alkoholu.

FUSO Next Generation eCanter – úpravy v roce 2024

Kromě bezpečnostních systémů zmíněných v předchozím odstavci dostane plně elektrický eCanter nové generace několik dalších inovací. Vůz bude vybaven tempomatem ovládaným na volantu. Po zapnutí směrového ukazatele budou zadní LED světla svítit sekvenčně (“sekvenční směrová světla”).

Model eCanter nyní získá ještě širší možnosti využití. Místo dosavadních 42 variant bude k dispozici 46 variant vozidel se třemi konfiguracemi baterií pro různé rozvory. Kromě toho budou od března příštího roku k dispozici nové konfigurace podvozků eCanter. Vzhledem k tomu, že vysokonapěťovou baterii lze na podvozku umístit na různá místa, bude možné použít i nástavby s jeřábem nebo paletovým vozíkem.

Již více než šest desetiletí je vůz FUSO Canter mezi lehkými nákladními vozidly velmi oblíbený díky nejmenšímu průměru otáčení ve své třídě, vysoké nosnosti a všestrannosti. Od premiéry modelu FUSO Canter v roce 1963 bylo po celém světě vyrobeno již více než 4,5 milionu kusů tohoto vozidla. Vozidlo je k dispozici v pěti variantách celkové hmotnosti (od 3,5 do 8,55 t), se šesti rozvory (od 2 500 do 4 750 mm), třemi výkonnými motory (od 130 do 175 k), třemi variantami kabiny (standardní šířka 1,7 m, komfortní šířka 2,0 m a dvojitá kabina s šířkou 2,0 m). Canter i plně elektrický eCanter pro evropský trh se vyrábějí v závodě Mitsubishi Fuso Truck Europe v portugalském Tramagalu a pro všechny ostatní trhy v závodě Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation v japonském Kawasaki.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!