V únoru uhradili dopravci za užití zpoplatněných silnic a dálnic na mýtném 1,29 miliardy korun. Meziročně tak rostl výběr mýtného o 10 procent. Kromě oživení nákladní dopravy přispěl k růstu také jeden den navíc, který získali dopravci díky přestupnému roku. O necelých 9 procent (na téměř 94 milionů) vzrostl v únoru také počet mýtných transakcí, které systém zpracoval.
„V průběhu února jsme dokončili první fázi rozsáhlého projektu, který od 1. března 2024 zavedl zpoplatnění vozidel také podle produkce emisí CO2. Změna je zavedena v souvislosti s implementací evropské směrnice, jejímž cílem je podpořit další snižování emisí CO2,“ uvedl Petr Chvátal, generální ředitel společnosti CzechToll.
Vozidla s datem první registrace před 1. červencem 2019 a všechna vozidla kategorie M2 a M3 (autobusy) byla zařazena automaticky do základní emisní třídy CO2 1 a vyjma vozidel poháněných čistě elektrickou energií a vodíkem (ta patří do emisní třídy CO2 5) nemají nárok na zařazení do vyšší emisní třídy CO2 (2 až 5, s nižšími poplatky). Jejich provozovatelé nemusí podnikat žádné kroky. Dopravcům s ostatními vozidly doporučuje CzechToll zkontrolovat nárok na zařazení do vyšší emisní třídy CO2 ve vyhledávači na stránkách mytocz.eu.
Na konci února bylo v systému elektronického mýtného zaregistrováno 837 tisíc vozidel s hmotností nad 3,5 tuny, z toho 659 tisíc automobilů mělo zahraniční registrační značky. K těmto registrovaným vozidlům vydal CzechToll dopravcům téměř 648 tisíc kusů palubních jednotek.
Komentáře