Matthias Zink, generální ředitel pro automobilové technologie společnosti Schaeffler, se stal novým prezidentem CLEPA

10 ledna 2024, 12:13

Evropská asociace dodavatelů automobilového průmyslu CLEPA zvolila Matthiase Zinka svým novým prezidentem na dvouleté funkční období, které začne v lednu 2024.

Pan Zink, který je v současné době generálním ředitelem pro automobilové technologie ve společnosti Schaeffler, nahradí Thorstena Muschala, který tuto pozici zastává od roku 2020.

“CLEPA zastupuje více než 3 000 společností, od nadnárodních až po malé a střední podniky, které dodávají nejmodernější komponenty a inovativní technologie pro bezpečnou, inteligentní a udržitelnou mobilitu v celé Evropě. Jako největší soukromý investor do výzkumu a vývoje, do něhož se ročně investuje 30 miliard eur, má dodavatelský automobilový sektor zásadní význam pro umožnění ekologického a digitálního přechodu v Evropě. Udržet konkurenceschopnost Evropy je úkolem jak pro politiky, tak pro průmysl,” řekl pan Zink. “Chtěl bych poděkovat Thorstenu Muschalovi za jeho čtyři úspěšné roky ve funkci prezidenta CLEPA a těším se, že budu moci navázat na vykonanou práci a pomoci posílit hlas našeho odvětví.”

Pan Muschal ke svému funkčnímu období poznamenává: “Jsem hrdý na úspěchy, kterých jsme společně v CLEPA dosáhli, zejména s ohledem na bezprecedentní výzvy, kterým jsme v uplynulých třech letech čelili. Přechod je teprve na začátku a je nezbytné, abychom i nadále spolupracovali na dosažení společných cílů.”

Zatímco výroba vozidel po pandemii covidu vzrostla, dodavatelům se podařilo snížit emise CO2 díky většímu využívání obnovitelných zdrojů energie. Tuto pozitivní trajektorii však lze udržet pouze za předpokladu pokračujících významných investic, aby bylo možné splnit cíle ekologického přechodu a zároveň zůstat globálně konkurenceschopný.

“Cenově dostupná energie z obnovitelných zdrojů, nedostatek surovin, nedostatečná kapacita výroby baterií v EU a rozsáhlé potřeby infrastruktury a rozvodné sítě vyžadují přístup založený na diverzifikaci technologií. Regulační rámec musí zůstat ambiciózní, ale zároveň flexibilní, aby umožnil neustálé inovace a udržel konkurenceschopnost Evropy,” řekl Zink. “Ve sdružení CLEPA jsme připraveni uvádět na trh technologická řešení mobility a aktivně přispívat k utváření politiky, která podporuje opatření v oblasti klimatu a prosperující průmysl EU.”

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!