Tři giganti automobilového trhu spojují v USA síly při výrobě bateriových článků pro elektrické nákladní automobily

13 září 2023, 11:26

Elektrifikace těžké dopravy nabírá na síle i v zámoří. S cílem zlepšit dodavatelský řetězec se tři velcí hráči na automobilovém trhu rozhodli spojit své síly. Postaví továrnu na výrobu bateriových článků pro užitková vozidla a průmyslové aplikace.

Spojení za účelem zajištění místní výroby

Firmy Accelera by Cummins, Daimler Trucks & Buses US Holding LLC a PACCAR navazují spolupráci, aby urychlily a lokalizovaly výrobu bateriových článků a rozšířily dodavatelský řetězec baterií v USA. Plánuje se vytvoření společného podniku, který bude vyrábět bateriové články pro elektrická užitková vozidla a průmyslové aplikace. Tímto způsobem se také vytvoří atraktivní pracovní místa v rostoucím odvětví „čistých technologií“ v USA. Celková investice do továrny s výrobní kapacitou 21 gigawatthodin (GWh) se očekává ve výši dvou až tří miliard dolarů.

Jaké výhody přinese výstavba závodu v USA?

Společnosti Accelera by Cummins, Daimler Truck a PACCAR budou vlastnit každá 30 % společného podniku a společně jej řídit. Společnost se zpočátku zaměří na technologii lithium-železo-fosfátových (LFP) baterií pro použití v elektrických užitkových vozidlech. Lithium-železo-fosfátové články budou mít oproti článkům s jiným chemickým složením řadu výhod, včetně nižších nákladů, delší životnosti a vyšší bezpečnosti, a zároveň nebudou vyžadovat jako surovinu nikl a kobalt.

Společnosti očekávají, že poptávka po technologii baterií v pozdějších letech tohoto desetiletí poroste. Jejich američtí zákazníci získají vysoce moderní závod na výrobu bateriových článků specializovaných pro nákladní vozy. Technologickým partnerem společného podniku s desetiprocentním podílem bude společnost EVE Energy, která přispěje svým know-how v oblasti konstrukce a výroby bateriových článků. EVE Energy je předním světovým výrobcem bateriových článků LFP pro automobilový průmysl, kótovaným na burze cenných papírů v Šen-čenu.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!