Kamiony skupiny Kuehne+Nagel v Nizozemsku bude na cestě ke snížení emisí CO2 pohánět slunce

26 srpna 2022, 12:50

Skupina Kuehne+Nagel v rámci zvyšování udržitelnosti dodavatelského řetězce eliminuje emise CO2 pomocí fotovoltaiky instalované na střechách svých kamionů v Nizozemsku.

Solární panely umožňují snížit spotřebu paliva jednoho vozidla až o 1.200 litrů ročně. Celková roční spotřeba každého kamionu tak klesne až o 6 %, což zamezí produkci emisí CO2 na jedno vozidlo o 3,8 tuny ročně.

Nákladní vozy obvykle spotřebovávají velké množství elektrické energie vyráběné alternátorem. Fotovoltaika je bude nyní zásobovat solární elektřinou. Při jízdě tak dojde k menšímu zatížení motoru, což zároveň sníží spotřebu paliva.

Integrovaný solární systém umožňuje také nabíjení elektrických zařízení, jako jsou telefony a počítače, nebo napájení klimatizace v kabině či zdvižného čela, které je potřebné pro nakládku a vykládku.

Řidič má navíc možnost měřit, kolik elektřiny dodaly solárními panely do vozidla a kolik se jí spotřebovalo pro konkrétní účel. Během slunečných letních měsíců bude spotřeba paliva ještě nižší.

René van den Akker, manažer divize silničních přeprav Kuehne+Nagel pro region Beneluxu, říká: „Jako přední poskytovatel logistických služeb se zaměřujeme na vývoj řešení, která přispívají k dekarbonizaci našeho odvětví a pomáhají vytvářet udržitelnější dodavatelské řetězce. Zaváděním technických inovací tohoto typu můžeme pomoci životnímu prostředí.“

Technologii instalovanou na kamionech skupiny Kuehne+Nagel dodává nizozemská společnost IM Efficiency, která se zabývá vývojem solárních inovací pro vozidla.

Martijn Ildiz, generální ředitel IM Efficiency, říká: „V IM Efficiency jsme hrdí na to, že můžeme podpořit společnost Kuehne+Nagel v plnění jejích závazků v rámci iniciativy Science Based Target s cílem snížit emise CO2. Poskytnutím udržitelného řešení, systému SolarOnTop, jí umožňujeme snížit spotřebu paliva při provozu nákladních vozidel a podporujeme přechod k udržitelné silniční přepravě.“

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!