Čína se dostává do popředí světového dění v mnoha hospodářských odvětvích, jedním z nich je i automobilový průmysl. První výsledky jsou již nějakou dobu patrné a nyní má čínský výrobce Jiefang možnost představit svůj vůz J7 na evropském trhu. Co o něm víme?
Čínský výrobce získal pro svůj model Jiefang J7 unijní homologaci. Jedná se o dálkový tahač s dieselovým motorem.
Základem pro udělení homologace WVTA bylo splnění emisních norem. Ukázalo se, že vrcholný model čínského výrobce s motorem o objemu 12,5 litru splňuje nejpřísnější normu Euro 6E. To umožňuje jeho uvedení na trh v Evropské unii, avšak výrobce zatím neuvedl datum plánovaného zahájení prodeje. Za zmínku stojí, že se jedná o první čínskou pohonnou jednotku, která splňuje normu Euro 6E. Jedná se tedy o významný krok i pro samotného výrobce, který globalizuje svou značku a objevuje nové trhy.
Čím se Jiefang J7 liší od svých konkurentů?
Především má být “chytrým kamionem”, tj. má mít trvalé připojení k internetu. Čínský výrobce ukazuje, že moderní technologie a pokrok jsou pro něj samozřejmostí, a proto vyvinul špičkové funkce, snížil emise a poskytl servisní balíček až na 1,5 milionu kilometrů. Díky těmto pokročilým technologickým řešením ve svých výrobcích se jeví jako důstojný konkurent evropských výrobců. Na domácím trhu si vede velmi dobře, získal ocenění Chinese Truck of the Year 2019 a umístil se na prvním místě v soutěži China Automotive Industry Science and Technology Award 2020.
Čínská expanze na trhu s nákladními automobily
V Číně se vyrábí téměř všechny typy výrobků, od známých značek, které si v Číně zřídily továrny kvůli nižším výrobním nákladům, až po stále modernější elektronická zařízení, jako jsou chytré telefony a televizory, které nejsou o nic horší než ty od západních výrobců. Nejinak je tomu v automobilovém průmyslu, kde se čínské výrobky v Evropě zatím neprosadily, ale zdá se, že je to jen otázka času. Jejich domácí trh s nákladními automobily je jedním z největších, ne-li největším na světě, což vedlo tamní výrobce k tomu, aby se zaměřili především na uspokojování domácí poptávky. Nyní již pravděpodobně nastal čas rozšířit pole působnosti i do Evropy, jak nám ukazuje i další příklad. Jedná se o elektrický nákladní automobil FOTON iBlue EV čínské výroby, který byl rovněž schválen pro evropský trh (psali jsme o něm zde), což jen potvrzuje opravdovost probíhajícího procesu.
Komentáře