Pilotní program pro autonomní nákladní vozidla v Evropě a Číně

4 ledna 2022, 15:04

Značka IVECO spadající pod společnost CNH Industrial uzavřela partnerství se společností Plus (dříve Plus.ai), globálním dodavatelem technologií pro autonomní nákladní vozidla. Společnost IVECO bude evropským partnerem společnosti Plus v novém pilotním programu v Evropě a Číně, který ověří autonomní technologie společnosti Plus díky jejich integraci do nejnovější generace nákladních vozidel IVECO S-WAY.

IVECO otestuje technologie Plus

První společný test bude sloužit k otestování a demonstraci schopností systému Plus použitého ve voze IVECO S-WAY v různých podmínkách a na různých silnicích. Série testů zahrnující jak situace, kdy za volantem sedí člověk s využitím řešení PlusDrive, tak plně autonomní jízdu na úrovni 4, pomohou shromáždit údaje a ověřit integritu projektu při konstrukci sériových autonomních vozidlech S-WAY.

„Společnost Plus je jediná společnost nabízející technologii autonomního řízení nákladních vozidel, která již začala dodávat komerční produkt zákazníkům v oblasti těžké nákladní dopravy. Vyvinula přesvědčivou strategii, podle níž nejprve představí řešení, které stále vyžaduje přítomnost řidiče, a poté plně autonomní nákladní vozidlo úrovně 4. To je v souladu s naší vizí zaměřenou na zákazníky – automatizovanější a bezpečnější nákladní vozidlo, jehož provoz se promítne do vyšší produktivity a nižších provozních nákladů,” říká Marco Liccardo, Chief Technology & Digital Officer skupiny IVECO.

„Vždy jsme zdůrazňovali potřebu rozsáhlého testování jako prostředku k ověření schopnosti systému autonomního řízení zvládat různé povětrnostní podmínky, terén a jízdní situace. Tento pilotní projekt urychlí naše úsilí o zahájení výroby autonomních nákladních vozidel, v němž zkombinujeme technologii autonomního řízení úrovně 4 společnosti Plus s hlubokými technickými znalostmi společnosti IVECO a jejím zaměřením na bezpečnost a udržitelnost,” uvedl Shawn Kerrigan, provozní ředitel a spoluzakladatel společnosti Plus.

Author: MaK
Journalist at TruckFocus.cz

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!