Společnosti Volvo Trucks a DFDS spolupracují na elektrifikaci dodavatelského řetězce

, 4 června 2021, 12:25

DFDS, největší přepravní a logistická společnost v severní Evropě, a Volvo Trucks spojují síly při elektrifikaci těžké nákladní přepravy. V prvním kroku bude DFDS provozovat čistě elektrické nákladní vozidlo na dodávku dílů do továrny pro výrobu nákladních vozidel Volvo blízko Göteborgu. Iniciativa představuje klíčový krok k vybudování dodavatelského řetězce bez fosilních paliv pro Volvo Group.

DFDS

Společnost Volvo Trucks nedávno oznámila zahájení prodeje tří nových těžkých elektrických nákladních vozidel. Jedním z nich je Volvo FM Electric, které bude společnost DFDS provozovat jako jedno z prvních v komerční přepravě. Na konci léta začne nákladní vozidlo zajišťovat dodávky do továrny na výrobu nákladních vozidel Volvo nedaleko Göteborgu. Zpočátku najede denně přes 120 kilometrů.

„Tento plně elektrifikovaný projekt prokazuje hmatatelným způsobem významnou angažovanost společnosti DFDS být součástí přechodu na elektrickou mobilitu a udržitelnější dopravní podnikání,“ říká Niklas Andersson, výkonný viceprezident a ředitel divize logistiky ve společnosti DFDS.

Skupina Volvo Group je jedním z největších výrobců nákladních vozidel a jiných druhů vozidel na světě a tedy i samotným velkým odběratelem přepravy. Cílem je vybudovat dodavatelský řetězec bez fosilních paliv.

„Naším společným cílem je navzájem se učit a získávat hlubší a užitečné poznatky týkající se rozhodujících témat, jako je kapacita baterie, plánování trasy, nabíjení, zkušenosti řidičů a mnohem více. Elektrifikace zahrnuje mnohem více než jen nákladní vozidlo-jde o komplexní řešení,“ říká Roger Alm.

Výkonná nabíjecí stanice

Aby byla investice společnosti DFDS v budoucnu zajištěna, rozhodla se, postavit nejvýkonnější nabíjecí stanici na trhu v domácím skladu v Göteborgu s výkonem 350 kW.

„Jsme na začátku naší cesty k elektrické mobilitě a chápeme, že kapacita nabíjení je důležitá. Naše zkušenosti se značkou Volvo budou cenné již od samotného zahájení, což nám umožní vyhodnotit kapacitu baterie vozidla na základě tras a jednotlivých úkolů,“ pokračuje Niklas Andersson.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!