Renault Trucks inovuje své modelové řady T, T High, C a K

20 dubna 2021, 10:47

Renault Trucks v roce 2021 inovuje své modelové řady T, T High, C a K a přináší zásadní zlepšení v oblasti jízdního komfortu, pohodlí na palubě, bezpečnosti a produktivity. Jedná se o nejvýznamnější inovace těchto řad od roku 2013, kdy byly poprvé uvedeny na trh.

Renault

Renault Trucks v letošním roce mění design exteriéru svých vozidel, který působí velmi sebevědomě a atraktivně, zejména díky změně velikosti světlometů a zvětšení proporcí barevné části karoserie. Modernější a elegantnější design vozidel Renault Trucks 2021 podtrhuje také nová přední maska.

Vozidla jsou vybavena novým sloupkem řízení, který lze nastavit ve třech směrech. Řidič si tak může nastavit ideální polohu při jízdě, která je přizpůsobena jeho postavě, pracovní činnosti a osobní preferenci.

Nastavení sloupku řízení je velmi snadné a rychlé díky novému režimu ovládání na podlaze. Jediný ovládací prvek umožňuje nastavit jak polohu, tak sklon volantu. Nastavení pomocí obou rukou na volantu a okamžité uzamčení zaručuje přesnost a bezpečnost. Spínací skříňka byla odstraněna a nahrazena startovacím tlačítkem.

Řidič stráví v průměru devět hodin za volantem a sedadla jsou tak vystavena velké námaze. Proto jsou vozidla Renault Trucks vybavena robustními sedadly, která zůstanou pohodlná po celou dobu provozu vozidla a přispívají ke komfortu řidičů. Renault Trucks přepracoval svoji řadu sedadel a nyní nabízí modulární řadu pro maximální flexibilitu, pokud jde o nastavení a výběr variant. Výrobce také představuje nové textilie, které byly speciálně navrženy pro zajištění větší odolnosti proti oděru a nabízí delší životnost. Volitelně je v nabídce také varianta částečně kožených sedadel.

Více úložných prostor

Modelové řady Renault Trucks T, T High, C a K 2021 nabízí nové úložné prostory.

Renault Trucks vyvinul konzoli pro tablet a chytrý telefon umístěnou v dosahu řidiče, která umožňuje přístup k několika zařízením současně a jejich nabíjení prostřednictvím dvou zásuvek USB-C. Další novinkou je také zásuvka na dokumenty formátu A4.

Na straně spolujezdce nabízí vozidla dva úložné prostory o objemu 7 litrů (včetně dvoulitrového prostoru chlazeného klimatizací).

Nákladní vozidlo není jen pracovním nástrojem řidiče, je také místem kde odpočívá. Kvalita lůžka je proto zásadní pro jeho delší živostnost a pohodlí řidiče. Renault Trucks zvýšil tloušťku matrace o 13%, zdvojnásobil počet pružin zabalených do pěny s vysokou hustotou, která poskytuje větší pohodlí a lepší oporu těla díky lepšímu rozložení hmotnosti. Volitelně je v nabídce také vrchní matrace z paměťové pěny, která je omyvatelná. Matrace je oddělitelná ze základny, což řidiči usnadňuje manipulaci.

Pro větší pohodlí byly do prostoru lůžka přidány také dvě zásuvky USB-C, které usnadňují nabíjení elektronických zařízení a zároveň je mají řidiči v dosahu během odpočinku.

Pro zlepšení kvality zvuku v kabině spojil Renault Trucks své síly s francouzským výrobcem Focal, který je dodavatelem hi-fi vybavení a reproduktorů.

Zvýšená bezpečnost řidičů, přepravovaného nákladu a ostatních účastníků silničního provozu

Vysoká úroveň bezpečnosti řidičů a účastníků silničního provozu byla hlavním cílem při vývoji modelových řad Renault Trucks T, T High, C a K.

Nová vozidla Renault Trucks T, T High a C jsou standardně vybaveny LED světlomety. LED světlo se blíží přirozenému světlu, umožňuje řidičům lépe vnímat kontrasty a barvy. Noční viditelnost se výrazně zlepšuje, což přispívá ke snížení rizika nehody.  Další výhodou LED technologie je její spolehlivost a dlouhá životnost. Životnost LED světla je až třicetkrát delší než životnost běžné žárovky.

Další LED světla byla umístěna také na vnitřní stranu dveří, aby osvětlovala prahy dveří a zvýšila tak bezpečnost řidiče při nastupování a vystupování z vozidla v noci.

Pro optimální bezpečnost řidičů, jejich nákladu a účastníků silničního provozu je k dispozici také řada doplňků, včetně mechanického zařízení proti vniknutí (bezpečnostní zámek dveří), kamer, senzorů nebo prosklená část dveří, zajišťující vynikající viditelnost chodců a cyklistů.

A konečně nouzové použití parkovací brzdy snižuje riziko samovolného pohybu vozidla ve chvíli, kdy řidič opouští kabinu, a dveře jsou otevřeny. Nouzový systém se automaticky aktivuje a zamezí pohybu vozidla.

Renovovaná kabina Renault

Snížení spotřeby paliva a optimalizovaná údržba

Aerodynamika kabiny byla vylepšena v okolí přední mřížky a prodloužením blatníku, které zlepšují obtékání vzduchu.

Vozidla byla vybavena novou technologií, která přispívá k dalšímu snižování paliva. Patří k nim nová verze prediktivního tempomatu Optivision a optimalizovaný tempomat se dvěma volitelnými jízdními režimy. Režim „Eco on“ je výchozím režimem a optimalizuje spotřebu paliva úpravou zrychlování, řazení, tempomatu a zpomalování, zatímco režim „Eco off“ umožňuje řidiči změnit jízdní režim. Indikátor poskytuje řidiči v reálném čase informace o jeho stylu jízdy; čím větší počet lístků, tím úspornější jízda.

Nová funkce „Pulse and Glide“ dále zlepšuje spotřebu paliva tím, že udržuje rychlost vozidla kolem nastavené hodnoty tempomatu (+/- 2 km/h)

Nová vozidla Renault Trucks T a T High jsou standardně vybavena pneumatikami třídy A, které jsou z hlediska spotřeby paliva nejúčinnější na trhu.

Nová nabídka služeb

Renault Trucks vyvinul novou technologii pro pravidelnou aktualizaci softwaru vozidla v čase, který požaduje zákazník a bez nutnosti návštěvy servisu.

Tato nová technologie je součástí nabídky služby Excellence Predict, která umožňuje výrobci reagovat a předvídat poruchy vozidla dříve, než k nim dojde a poskytovat zákazníkům více klidu při provozu vozidel, která zůstavají dostupná a v provozu.

Odborníci v servisní síti Renault Trucks mohou provádět předběžnou diagnostiku vozidel, aktualizovat funkce a provádět úpravy na dálku. Tím se snižuje počet návštěv servisu a optimalizují se termíny.

 Pro vozidla s 13litrovými motory Euro 6 lze v závislosti na způsobu používání a počtu ujetých kilometrů prodloužit intervaly výměny oleje až na 150.000 km nebo 18 měsíců, což přináší nižší náklady na údržbu (práce a díly), optimalizovaný plány údržby s menším počtem návštěv servisu a další úspory paliva.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!