Do sortimentu Siems & Klein přichází novinka, která cílí na jeden z nejzásadnějších trendů současného autokarosářství: práci s vysokopevnostními a vícevrstvými ocelovými plechy. Bodovací svářečka GYSPOT PTI GENIUS a její certifikovaná verze pro koncern Volkswagen, označená jako VAS 821 101A, představují zařízení navržené přímo pro náročné opravy moderních karoserií, kde už běžné vybavení často nestačí. Bodovačka je navíc schválena také pro značkové servisy BMW (jako GYS C7502655).
Srdcem tohoto zařízení je inteligentní řídicí systém, který dokáže automaticky nastavit parametry svařování podle konkrétního typu materiálu. Mechanik tak nemusí manuálně řešit proud, tlak nebo délku pulzu – stroj sám vyhodnocuje situaci a zvolí optimální hodnoty. To nejen zrychluje práci, ale zároveň výrazně snižuje chybovost. Vysoký svařovací proud dosahující až 14 500 A spolu s tlakem elektrod až 550 daN (při 8 barech) umožňují vytvářet pevné, spolehlivé svary u nejodolnějších plechů používaných u současných automobilů.
Jedním z velkých plusů PTI GENIUS je jeho ergonomie. Lehké svařovací kleště s gyroskopem a pneumatickým otevíráním i motorizované rameno s kladkou a širokým dosahem usnadňují manipulaci i ve stísněných prostorech karoserie. Certifikovaná varianta VAS 821 101A pak splňuje všechny požadavky koncernu Volkswagen Group, takže je možné ji používat při autorizovaných opravách vozů Volkswagen, Audi, Škoda i Seat. Přístroj navíc umožňuje dokumentovat provedené svary na SD kartu, což se hodí pro archivaci servisních zásahů nebo evidenci kvality práce.
V praxi tak GYSPOT PTI GENIUS představuje zařízení, které spojuje výkon, přesnost a jednoduché používání. Je navržený pro karosárny, které chtějí držet krok s moderními materiály a zároveň pracovat efektivněji – ať už jde o běžné opravy po nehodách nebo náročnější zásahy na vozech posledních generací. Verze VAS či BWM k tomu přidávají ještě jistotu oficiální homologace, která otevírá dveře do autorizovaných i specializovaných servisů zaměřených na koncernové značky.

Komentáře