Společnost DAF Trucks představuje vozidlo LF Electric: plně elektrické rozvážkové vozidlo s nosností 19 tun, určené pro městské aplikace. Vozidlo nabízí dojezd až 280 kilometrů.
DAF byl prvním evropským výrobcem nákladních vozidel, který uvedl na trh plně elektrický tahač – model CF Electric (CHJS až 37 tun). který je určen především pro distribuci do supermarketů a meziměstskou přepravu. Nedávno společnost rozšířila svou nabídku vozidel EV o model 6×2 CF Electric vybavený řízenou zadní nápravou (CHV až 29 tun), což je ideální například pro svoz odpadu s „nulovými emisemi“.
Vozidla řady CF Electric již najela několik set tisíc kilometrů u předních zákazníků a přispěla ke zkušenostem společnosti DAF s technologií elektrické hnací soustavy. Nový model LF Electric je nejnovějším produktem společnosti DAF, který disponuje plně elektrickou hnací soustavou.
Elektromotor modelu LF Electric mý výkon 250 kW (špička 370 kW) a jmenovitý točivý moment 1200 Nm (špička 3700 Nm). Napájení je dodáváno z akumulátoru s lithiovým fosfátem železa (LFP), jehož hrubý energetický obsah je 282 kWh (efektivní 254 kWh). Díky tomu má model LF Electric dojezd nejméně 280 kilometrů, přičemž je velmi tichý a má „nulové emise“. To je více než dostatečné pro potřeby provozovatelů městské distribuční přepravy.
Akumulátory nejnovější generace
Společnost DAF používá u všech plně elektrických vozidel takzvané akumulátory LFP (s lithiovým fosfátem železa neboli Lithium Ferro Phosphate). Jde o akumulátory nejnovější generace, které v zájmu udržitelnosti neobsahují kobalt ani hořčík. Navíc jsou lépe uspořádány, což vede k vyšší hustotě energie na litr a chemický princip akumulátoru zajišťuje vyšší tepelnou bezpečnost. Akumulátory LFP mají šestiletou záruku, která dokládá důvěru společnosti DAF v jejich výkon, spolehlivost a životnost.
Speciální vlastností nového vozidla DAF LF Electric je „kombinovaný systém nabíjení“. Systém umožňuje nabíjení vozidla prostřednictvím běžné elektrické sítě a je ideální, když se vozidlo na konci dne vrátí na domácí základnu. Prostřednictvím pomalého nabíjení (400 V AC, 22 kW, 3 fáze) lze akumulátor nabít z 20 % na 80 % za 6,5 hodiny. Plné nabití (z 0 % na 100 %) trvá až 12 hodin. Pokud je k dispozici speciální vybavení, rychlé nabíjení akumulátorů (650 V DC, 150 kW) bude trvat pouze 60 minut od 20 % do 80 % nebo dvě hodiny, aby se akumulátory plně nabily.
Volitelně je nový model DAF LF Electric k dispozici s e-PTO 400 V pro napájení pomocných zařízení, jako je instalace elektrického chlazení nebo elektrohydraulický jeřáb. Tím se eliminuje potřeba samostatného generátoru a výsledkem je kompletní rozvážkové nákladní vozidlo s „nulovými emisemi“.
Dvě varianty rozvoru
Model LF Electric je zpočátku k dispozici v provedení s podvozkem 19 tun, s možností volby rozvorů 5,3 nebo 5,85 metru. Vozidlo nabízí pro nástavbu a užitečné zatížení hodnotu 11.700 kilogramů, což je dostačující pro většinu aplikací městské distribuce.
Řada DAF LF Electric, která byla vyvinuta v úzké spolupráci s Dana Inc, vstoupí do výroby v květnu v Leyland Trucks ve Velké Británii.
Komentáře