MAN rozšiřuje svoji nabídku dodávkových vozidel TGE s pohonem kol obou náprav i na modely s celkovou hmotností do 5,5 t

, 22 července 2020, 11:16

Jako doplněk ke stávající nabídce vozidel modelové řady MAN TGE s pohonem všech kol představuje společnost MAN Truck & Bus novou verzi s celkovou hmotností 5,0 t a 5,5 t. MAN spolupracuje s rakouskou společností Oberaigner specializující se na konverzi vozidel s pohonem všech kol, které lze takto objednat přímo z mateřské továrny.

MAN TGE

S novými variantami TGE, které si nyní můžete objednat přímo z továrny, nabízí MAN individuálně konfigurovatelná provedení s pohonem kol obou v rozmezí celkové hmotnosti od 3,0 t do 5,5 t. Stávající sortiment lehkých vozidel s pohonem všech kol, jako je podvozek, dodávkový vůz nebo minibus, je nyní doplňován o varianty s celkovou hmotností 5,0 t a 5,5 t, které MAN vyvinul společně se společností Oberaigner. Mezi typické oblasti použití patří hasičská a pohotovostní vozidla, komunální služby, vozidla pro stavebnictví nebo dokonce terénní obytné automobily a minibusy s vysokými požadavky na užitečné zatížení.

Společným rysem nových plněpohonných vozidel s celkovou hmotností 5,0 t a 5,5 t je trvalý pohon všech kol s jednostupňovým pohonem přední nápravy a tříhřídelovou přídavnou převodovkou se systémem distribuce výkonu mezi nápravami závislým na zatížení vozidla (diferenciál Torsen). Pokud se trakce na jedné z náprav sníží, automaticky se na druhou nápravu přenese vyšší točivý moment.

Základem pro konstrukční konverzi jsou standardní dodávková vozidla MAN TGE nebo podvozek MAN TGE s pohonem kol zadní nápravy s převodovým poměrem 4,7 : 1, dvoumontáží na zadní nápravě a nejvýkonnějším 2,0 l dieselovým motorem s maximálním výkonem 130 kW/177 k a 410 N.m točivého momentu. Vybavení na přání zahrnuje šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovku a rozvor kol 3.640 mm nebo 4.490 mm. Dodatečně k tomu mohou být dodávkové vozy TGE vybaveny volitelně též jednomontáží na zadní nápravě.

MAN TGE

Konverze vozu či podvozku na plněpohonné provedení si nežádá zvýšení karosérie, takže nástupní i nákladní výška vozu zůstává nezměněna – jasná výhoda například při použití vozidla MAN TGE 4×4 jako sanitky nebo minibusu. Volitelně je však možné zvýšit vozidlo o 30 milimetrů, aby došlo také ke zvýšení jeho světlé výšky.

Užitečné zatížení je téměř nedotčeno. Vlastní hmotnost systému pohonu všech kol je pouhých 130 kg. Například vůz MAN TGE o celkové hmotnosti 5,5 t, s motorem o maximálním výkonu 177 k s jednoduchou kabinou a krátkým rozvorem má i přes systém pohonu kol obou náprav stále působivé užitečné zatížení 3370 kg.

Díky rozšířené řadě vozidel TGE 4×4 nabízí společnost MAN Truck & Bus svým zákazníkům ještě více možností konfigurace správného vozidla pro jejich zamýšlenou a poptávanou aplikaci. Stávající řada vozidel TGE 4×4 v segmentu dodávek prozatím končila modelem s celkovou hmotností 4,0 t. Zde se stále používá systém inteligentního pohonu kol obou náprav, který v případě ztráty trakce automaticky reaguje a do 0,084 s změní silniční vozidlo s pohonem kol přední nápravy na vozidlo s pohonem kol obou náprav.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!