MS Motorservice: Nový konfigurační systém pro olejová čerpadla

, 8 června 2020, 13:30

Společnost MS Motorservice vyvinula nový konfigurační systém, pomocí kterého je možné sestavení dvanácti variant olejových čerpadel jako náhradních dílů pro motory MAN D08. Kromě předností v konstrukcí čerpadel profitují servisy především z výrazně zjednodušeného systému objednávek. Čerpadla se na trhu s autopříslušenstvím dodávají po značkou BF.

Konfigurační systém pro olejová čerpadla od MS Motorservice

Dvanáct kombinačních možností

Doposud bylo v případě potřeby nutné každou jednotlivou komponentu jako je skříň čerpadla, ozubená kola, šrouby, podložky, pojistky šroubů, pružné podložky, šestihranné matice, objímky spojky a kulatá těsnění těchto olejových čerpadel objednávat samostatně pod vlastním číslem výrobku. Díky novému konfiguračnímu systému se nyní volí pouze z jednoho ze tří čerpadel s čísly výrobku 20 1402 08260, 20 1402 08340 a 20 1402 08360 a kombinuje s jedním ze čtyř hnacích ozubených kol.

Hnací ozubená kola se liší v průměru, výšce a počtu zubů. Zvolené čerpadlo se dodává předmontované včetně vhodných těsnění a spojovacích prvků – díky tomu není potřeba přikupovat žádné další díly. Součástí dodávky je také lepidlo na šrouby a detailní montážní návod. Spolehlivou funkci čerpadel jistí specialista na náhradní díly důkladnými kontrolami: U každého jednotlivého čerpadla je před dodávkou na zkušebně podle OE-specifikací testován objemový proud a tlak oleje.

Vývoj

Při konstrukci olejových čerpadel byla pro vývojové inženýry společnosti Motorservice důležitá pokud možno rozsáhlá oblast použití a nový vývoj musel splnit také vysoké standardy kvality podniku. Jednou ze zvláštností konstrukce olejových čerpadel je, že obě vytěsňovací ozubená kola ve skříni čerpadla jsou vyrobena ze spékaného kovu. V porovnání s ozubenými koly z plného materiálu to umožňuje přesnější obrys tvaru s velmi úzkými poloměry. To opět jistí výborný klidný chod čerpadla během provozu a tím příslušně nízkou hlučnost v motoru.

Olejová čerpadla nachází své uplatnění celosvětově ve více než milionu vozidel s motory konstrukční řady D08 (Euro IV až VI) společnosti MAN. Jedná se nákladní vozidla řady TGL a TGM, autobusy MAN a zemědělské stroje, stavební a speciální stroje a průmyslové motory.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!