Společnost Tatra Trucks jako jedna z mála automobilek v Evropě naplno vyrábí i v současné krizové době

28 dubna 2020, 10:23

Pandemie koronaviru v Evropě způsobila zastavení výroby téměř ve všech podnicích evropských i zámořských automobilek. Jen několik z nich své provozy neuzavřelo, mezi tyto výjimky patří i kopřivnická společnost Tatra Trucks, která zároveň důsledně chrání zdraví svých zaměstnanců.

Společnost Tatra Trucks  vyrábí

Velká většina průmyslových podniků v Česku a také v celé Evropě zareagovala na šíření koronaviru zastavením nebo výrazným omezením výroby. Zásadní měrou se to projevilo především v automobilovém průmyslu, když téměř všechny automobilky uzavřely své evropské provozy. Výjimku tvoří kopřivnická Tatra, dále český výrobce autobusů SOR Libchavy a polské továrny firmy Solaris. Továrny společností Hyundai a Kia v Česku a na Slovensku před několika dny produkci v omezeném režimu obnovily.

Výroba ve společnosti Tatra po celou dobu trvání nouzového stavu běží naplno a vedení firmy v tuto chvíli neplánuje její omezování. Kopřivnická společnost zároveň nadále zajištuje i servisní služby pro své zákazníky. Od počátku nouzového stavu nejstarší český výrobce automobilů věnuje mimořádné úsilí ochraně zdraví zaměstnanců. Také proto za celou dobu trvání pandemické krize nebyla ani u jednoho zaměstnance zjištěna nákaza.

Vedení společnosti přijalo vedle opatření na ochranu zdraví zaměstnanců také kroky vedoucí k nastavení servisních služeb tak, aby v maximální možné míře podporovala provozuschopnost vozidel značky Tatra ve službách IZS České republiky a Armády České republiky. Tyto vozy tvoří velmi významnou část vozového parku hasičských jednotek i armády. V současné době plní řadu prioritních úkolů a automobilka si je vědoma role vozů pro celý záchranný systém i činnost armády a jejich službu pro občany. Proto v rámci celé dealerské a servisní sítě včetně firemního servisního střediska v Kopřivnici nastavila nejvyšší prioritu pro opravy vozidel plnících úkoly u záchranářských složek a armády, a to včetně dodávek náhradních dílů.

Ani kopřivnické společnosti se však důsledky krizové situace nevyhnuly. Určité problémy vznikají kvůli zpoždění dodávek komponentů od některých subdodavatelů. To vedení automobilky řešilo přeskupením plánu výroby na měsíc duben, v případě nutnosti k tomu dojde i v dalších měsících, a sestavením nového pořadí výroby složené z vozidel a agregátů, u nichž má firma subdodávky potvrzeny. Podnik dosud nezaznamenal ze strany obchodních partnerů a odběratelů vozidel rušení nebo odklad objednávek.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!