Společnost DAF začíná testovat tahač CF Hybrid v běžném provozu

, 4 března 2020, 15:42

Společnost DAF Trucks začala s testováním modelu CF Hybrid v běžném provozu, aby získala zkušenosti s jeho každodenním používáním.

DAF CF Hybrid

Tahač DAF CF Hybrid využívá ve městech 100% elektrický pohon a mimo ně čistou technologii vznětových motorů. Umožňuje jízdu ve městě s „nulovými emisemi“ a zároveň poskytuje flexibilitu a velkou dojezdovou vzdálenost mimo osídlené oblasti.

Vozidla DAF CF Hybrid Innovation jsou vybavena 10,8l vznětovým motorem PACCAR MX-11 (330 kW/450 k), elektrickým motorem ZF (75 kW/100 k, špičkový výkon: 130 kW/175 k) a speciální převodovkou ZF TraXon pro hybridní poháněcí soustavy.

Elektrický motor je napájen akumulátorem o kapacitě 85 kWh. Tento akumulátor se dobíjí při používání vznětového motoru. Během jízdy se vznětovým motorem funguje elektrický motor jako generátor dodávající akumulátoru energii. V budoucnosti bude rovněž možné akumulátor nabít pomocí (rychlo)nabíjecí stanice.

Je-li akumulátor zcela nabit, zvládne vozidlo DAF CF Hybrid při použití elektrického motoru ujet 30 až 50 kilometrů (tato vzdálenost závisí na celkové hmotnosti tahače a přívěsu). To je více než dostačující k tomu, aby bylo možné se dostat do městských oblastí a poté z nich i vyjet, aniž by došlo k produkci emisí z výfuku.

Inteligentní řízení energie

Mimo město je tahač CF Hybrid poháněn čistým a efektivním vznětovým motorem PACCAR MX-11, který umožňuje dlouhou dojezdovou vzdálenost. Do toho hybridní technologie poskytuje možnost ušetřit za palivo díky inteligentnímu řízení energie. Vznětový motor je podporován elektromotorem prostřednictvím energie, kterou vytváří výfuková brzda a také ovládání rychlosti jízdy z kopce. To je výhodné jak v rámci spotřeby paliva, tak i pokud jde o vytváření emisí CO2.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!