Nový mýtný systém společnosti CzechToll funguje zcela bez potíží, i přes nedělní zákaz jízdy kamionů bylo vybráno od dopravců mýtné ve výši více než 7 milionů korun. S prvním pracovním dnem provozu podstatně vzrostla vytíženost obchodních míst, na některých hranicích čekají řidiči na odbavení až 30 minut.
Od brzkého rána přibližně do 12 hodin se v důsledku registrací tvořila přibližně dvoukilometrová kolona u hraničního přechodu Lanžhot. Kamiony stály po celou dobu v odstavném pruhu, průjezd dálnicí D2 byl možný s opatrností bez omezení v obou jízdních pruzích.
„Nepodcenili jsme přípravu, obchodní místa pracují na maximum a řidiči vozidel opouštějí po registraci rychle parkoviště tak, aby uvolnili místo ostatním řidičům. Dopravní policisté nám pomáhají řídit dopravu tak, aby nedocházelo k žádným nebezpečím. To jsou tři klíčové faktory, díky kterým v tuto chvíli nečelíme zásadním dopravním komplikacím,“ uvedl Matej Okáli, generální ředitel společnosti CzechToll.
Zároveň však CzechToll i nadále žádá řidiče o zvýšenou opatrnost u tranzitních hraničních přechodů.
Do systému je aktuálně registrováno 319 tisíc automobilů, tedy 70 % z očekávaného počtu. Vydáno je přibližně 215 tisíc palubních jednotek. Na hraničních obchodních místech stojí takřka výhradně řidiči zahraničních vozidel, kterým zaměstnavatel dal informaci o povinnosti registrovat se a získat novou palubní jednotku, místo aby ji zajistil v předstihu.
Do opatření na zdvojnásobení kapacity hraničních obchodních míst investovala společnost CzechToll více než 60 milionů korun, v mimořádném režimu je do nich zapojeno řádově 700 pracovníků. Na hranicích je CzechToll připraven registrovat denně 15 tisíc řidičů bez nové palubní jednotky, dalších 65 tisíc řidičů denně pak může zaregistrovat své vozidlo ve vnitrozemí.
Komentáře