Česká přepravní společnost VCHD Cargo má flotilu o velikosti přes 150 tažných vozidel. Vzhledem k tomu, že společnost realizuje exportní přepravy, každé vozidlo je osazené v průměru pěti a více mýtnými jednotkami. V mýtných jednotkách má tak společnost vázané přes dva milionu korun. Nyní dochází k přechodu na nové a dražší mýtné jednotky i v České republice.
Do sbírky řidičů kamionů právě přibyla nová „krabička“, jak se jí v kamioňáckém žargonu přezdívá, pro průjezd Českou republikou. Tendr ministerstva dopravy vyhrálo konsorcium firem CzechToll a SkyToll, které střídá rakouský Kapsch. Vratná kauce ze jednu jednotku se zvýšila na 2.468 korun, z dosavadních 1.550 Kč. Mění se i technologie, mikrovlny nahradí satelitní systém – na dálnicích už od 1. 12., na silnicích 1. třídy od ledna 2020.
Ing. Pavel Sirotek, ředitel VCHD Cargo, k tomu uvádí: „Vzhledem k velikosti naší společnosti spadáme do kategorie post-paid. Do systému jsme se včas registrovali a mýtné jednotky si vyzvedli pro všechna naše tažná vozidla. Za paradox považujeme skutečnost, že stejný provozovatel mýta je i na Slovensku, a přesto jsou mýtné systémy nekompatibilní.“
Pro menší přepravní firmu to může představovat poměrně velkou finanční zátěž.
„Kauce či jiný poplatek se totiž vždy vztahuje na každou mýtnou jednotku v každém vozidle,“ vysvětluje Pavel Sirotek. „Například na Slovensku činí kauce za mýtnou jednotku 50 eur, v Polsku 120 PLN, v Belgii 135 eur. Systém společný pro Rakousko a Německo si účtuje 3.300 Kč za montáž zařízení do kamionu a dokonce 600 Kč za demontáž, a to nevratně, “ vypočítává Pavel Sirotek, a dodává, „jednotné evropské mýto je však bohužel zatím v nedohlednu.“
Průměrné stáří veškeré techniky VCHD Cargo činí 2,9 roku a 98 procent tažné techniky splňuje emisní normu EURO 6. Veškerá technika je vybavená i pro přepravy nebezpečného zboží dle dohody ADR. Linky VCHD Cargo pravidelně zavážejí více než 70 destinací v celé Evropě a informace o aktuální poloze nákladu jsou vždy k dispozici díky GPS.
Komentáře