Výrobce ZF představuje převodovku EcoLife 2 pro autobusy

, 16 října 2019, 10:28

ZF představuje novou generaci osvědčené automatické převodovky pro autobusy: EcoLife 2 má díky nesčetným technickým vylepšením nižší hmotnost, vyšší účinnost, je robustnější a její údržba je mnohem snadnější. Těmi nejvýznamnějšími vylepšeními jsou úspora paliva až o tři procenta, aplikace stop-start režimu pro všechny varianty modelů a nižší míry opotřebení.

V poslední generaci převodovek EcoLife se výrobci ZF podařilo více propracovat úroveň komfortu, například díky vylepšené kvalitě řazení.

Převodovka EcoLife 2 od ZF„Autobusy se spalovacím motorem jsou nadále klíčovým prvkem městské hromadné dopravy a dálkové přepravy cestujících. Z tohoto důvodu je velmi důležité průběžně pracovat na snižování emisí a vyšší účinnosti spalovacích motorů. Aktuální poptávkou na trhu je vysoký stupeň komfortu při řazení v kombinaci s nejlepším výkonem. A toho jsme právě dosáhli s novou převodovkou EcoLife 2“. prohlásil Dr. Andreas Grossl, který je ve společnosti ZF odpovědný za nápravy autobusů a převodovky.

Ve své druhé generaci převodovek EcoLife výrobce ZF zachoval základní princip šestirychlostní planetární převodovky s měničem točivého momentu včetně primárního retardéru. Nová verze dvouspojkové převodovky zahrnuje nesčetné technické úpravy, které umožňují městským a meziměstským autobusům příjemný rozjezd se vstupním točivým momentem až o 2000 Nm, který umožňuje plynulé řazení rychlostí.

Ekonomické, robustní a komfortní

Měnič točivého momentu s integrovaným tlumičem torzních vibrací umožňuje rychlé a plynulé řazení rychlostí. Všechny varianty modelů převodovky EcoLife 2 umožňují aplikaci režimu stop-start k snižování spotřeby paliva. Výrobce ZF provedl úpravy na měniči točivých momentů a tlumiči torzních vibrací. Reaguje tím na aktuální poptávku po účinném provozu motorů a převodovek při nízkých rychlostech. Díky těmto úpravám měnič točivých momentů přenáší mnohem nižší torzní vibrace motoru jak na převodovku, tak i celé hnací ústrojí. Díky tomu dochází ke zvyšování komfortu při řazení a snížení opotřebování na minimum.

Nová převodovka EcoLife 2 také skrývá další novinku. Planetární ústrojí umožňuje navýšení převodového poměru z 5,469 na 5,727, což je nutné pro mechanicky vyšší přenos sil a tím pádem i vyšší účinnost provozu. Vývojářům společnosti ZF se kromě toho podařilo snížit vnitřní převodní ztráty aplikací speciální povrchové úpravy na lamelovou spojku. Povrchová úprava představuje také optimalizaci chladicích vlastností, což se projevuje nižší mírou opotřebování.

Další inovací převodovky EcoLife 2 je její koncept chlazení. Tepelný výměník z ušlechtilé oceli, který se nachází za převodovkou a je nyní v tří-trubkovém provedení, zajišťuje efektivnější chlazení převodovky a nahrazuje tak, v jiných případech nutnou, další nádobu na chladicí kapalinu. Tím se podařilo snížit hmotnost převodovky o 10 kg a usnadnit její údržbu.

Převodovka EcoLife 2 od ZF

Skříň převodovky má další výhody

Další výhodou převodovky EcoLife 2 je řídicí jednotka převodovky. Software řídicí jednotky není odpovědný pouze za extrémně rychlé, plynulé a komfortní řazení rychlostí – díky své funkci setrvačné jízdy s motorem, běžícím na volnoběh, umožňuje nová generace převodovek do městských autobusů další úsporu paliva.

Přínos pro koncové zákazníky představuje mimo jiné skutečnost, že software řídicí jednotky převodovky lze přizpůsobit dle rozmanitých vlastností různých motorů. Výrobce ZF dodává převodovky EcoLife 2 s různými vlastnostmi při startování motoru, a to na základě požadavků zákazníků.

Bezpochybně, další výhodou je jednoduchá montáž a snadnější diagnóza, jejíž součástí jsou preventivní servisní balíčky od výrobce ZF, které lze pořídit v servisních dílnách našich mezinárodních partnerů.

Převodovku EcoLife 2 mohou stávající zákazníci výrobce ZF pořizovat během příštího roku, o něco později bude následovat oficiální uvedení produktu na běžné trhy. Výrobce pracuje aktuálně také na vývoji převodovky EcoLife 2 v provedení pro dálkové autobusy, pokrývající rozmezí točivých momentů od 1700 do 2800 Nm.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!