Dachser Czech Republic nasadil další silniční vlak

, 10 července 2019, 15:14

Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic nasadil další silniční vlak, tzv. road train, na pravidelné tuzemské lince. Tato velkokapacitní vozidla na pravidelných denních linkách mezi Ostravou a Brnem mají o 40 % vyšší kapacitu než stávající soupravy se dvěma výměnnými nástavbami, které na linkách doposud jezdily.

Dachser Czech Republic nasadil další silniční vlak

Silniční vlak je přes 25 metrů dlouhá souprava s návěsem a výměnnou nástavbou
a maximální kapacitou 104 palet. Jeho nasazení na české silnice podléhá schválení Ministerstva dopravy a Policie České republiky. Legislativa umožňuje pohyb soupravy pouze po stanovené trase na dálničních tazích bez křížení železničních koridorů.

Dachser přepravuje silničními vlaky i nebezpečné zboží, takže i tato skutečnost byla předmětem schválení. Ve společnosti jsou silniční vlaky využívány již v několika evropských zemích. Jedinou nevýhodou, která se týká všech zemí, je, že tyto velkokapacitní soupravy lze užívat pouze pro národní přepravy.

„Linky sběrné služby v naší síti Dachser jezdí zpravidla se dvěma výměnnými nástavbami v jedné soupravě, čímž už tak dosahujeme vyšší kapacity, než je tomu v případě běžného návěsu. Zavedením dvou road trainů jsme ještě dále navýšili kapacitu jedné soupravy a ušetřili tak jednu celou linku. Místo tří vozidel tak mezi Ostravou a Brnem pravidelně každý den jezdí jen dva silniční vlaky,“ vysvětluje Ing. Jan Polter, MBA, obchodní a marketingový ředitel Dachser Czech Republic a.s.

Konsolidace a optimální vytížení linek je jednou z hlavních priorit divize pozemních přeprav Dachser European Logistics. Pravidelné linky sběrné služby jsou interně sledovány a optimalizovány a společnost v rámci sběrné služby dosahuje jejich výborného vytížení. Kromě toho používá Dachser Czech Republic pro zásobování na tzv. poslední míli už několik let tzv. průjezdné soupravy, které umožňují nakládku a vykládku obou nákladních jednotek najednou, jsou efektivní pro svou flexibilitu a především pro vyšší kapacitu, než je tomu u běžných rozvozových vozidel.

„V neustálé optimalizaci přeprav vidíme cestu k udržitelnému rozvoji v celé logistické branži,“ říká Jan Polter, a dodává, „minimalizace prázdných kilometrů bez nákladu, maximální vytížení vozidel a vysoké standardy přepravní techniky jsou podle nás cestou, jak udržitelným způsobem uspokojit vysokou poptávku po kvalitních přepravních službách.“

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!