Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) zveřejnilo údaje o závažném nedostatku infrastruktury dobíjení a doplňování paliva, které je vhodné pro elektrické a jiné nákladní vozy poháněné alternativou v celé EU.
Dosažení norem týkajících se emisí CO2, které navrhuje EU, bude možné pouze s rychlým a obrovským přírůstkem kamionů s nulovými a nízkými emisemi. Zatímco cílem je uzavřít dohodu o nových cílech v oblasti CO2 v příštích několika týdnech, požadovaná infrastruktura téměř úplně chybí a neexistuje jasný akční plán EU pro její budoucí zavedení.
Podle odhadů bude na dálnicích EU potřeba nejméně 6.000 vysokoenergetických nabíjecích míst pro elektrické kamiony (DC> 500 kW), a to do roku 2025/2030. Kromě toho je zapotřebí dalších 20.000 “běžných” nabíjecích míst vhodných pro nákladní automobily.
Přestože se na dálnicích používají vysoko výkonné nabíjecí body pro elektrické osobní automobily, těžké nákladní automobily nemohou tuto infrastrukturu využívat kvůli jejich vyšší potřebě energii.
“ACEA plně podporuje dohodu o nových normách CO2 pro nákladní automobily, ale naléhavě vyzýváme rozhodovací orgány, aby zajistily dosažení cílů v praxi,” říká generální tajemník ACEA Erik Jonnaert.
Komentáře