Ve výrobě osobních plášťů (PLT) je rok 2018 považován za slabší rok z pohledu celkového objemu výroby. Od začátku roku docházelo každý měsíc k mírnému snižování ročního plánu z důvodu odbytových problémů.
Za tento rok bylo v kategorii PLT vyrobeno téměř 19,8 milionů kusů. I přes toto ponížení výroby osobních plášťů loni v listopadu všichni zaměstnanci divize osobních plášťů oslavili vyrobení jubilejní 400milionté osobní pneumatiky od března 1993, kdy došlo ke spojení s koncernem Continental. Plán na tento rok v kategorii osobních plášťů je momentálně ustálen na čísle 20,5 milionů kusů plášťů.
Koncem roku 2017 byl schválen investiční požadavek na navýšení výroby nákladních plášťů o 200 tisíc kusů. Požadavky z trhu na výrobu tohoto výrobního segmentu jsou, proto tento plánovaný nárůst byl splněn. Od začátku roku 2018 se pracovalo na projektu navýšení výroby v rekonstruované budově CVT2.
Koncem minulého roku a při vánoční odstávce postupně docházelo k instalaci nového strojního zařízení. Práce na projektu expanze budou pokračovat i v průběhu tohoto roku ve výrobě jak nákladních, tak i industriálních plášťů. Moderním projektem v divizi nákladních plášťů je zaškolování operátorů konfekce s pomocí virtuální reality. Za pomoci všech těchto inovací bylo možné v kategorii nákladních plášťů vyrobit 1,472 077 kusů, což činí nárůst o více než 190 tisíc kusů oproti výrobním výsledkům roku 2017.
I v kategorii industriálních plášťů došlo k navýšení počtu celkově vyrobených kusů o 5 tisíc, na téměř 130 tisíc kusů plášťů. Na rok 2019 je plánován další nárůst vyrobených kusů nákladních i industriálních plášťů.
Výroba vulkanizačních forem se během roku potýkala s nevyvážeností zakázek a s rozdílnou složitostí forem. Přesto v letošním roce bylo vyrobeno 1.240 kusů forem a tím bylo dosaženo historicky nejlepšího výsledku. I ve výrobě modelů a patních kruhů došlo k navýšení počtu vyrobených kusů v porovnání s minulým rokem. U výroby SLM lamel byla zaznamenán posun v poměru mezi lamelami vyrobenými „in house“ a lamelami vyráběnými u externího dodavatele. Do budoucna se chystá i 3D tisk celých segmentů.
Komentáře