Od 1. července jsou v Německu zpoplatněny všechny silnice první třídy. K tomu se navíc od 1. ledna 2019 přidá drastické navýšení sazby mýtného. V prvním fázi se 1. července tohoto roku více než trojnásobně rozšířila síť zpoplatněných silnic z 15.000 kilometrů na přibližně 52.000 kilometrů.
Největší nárůst mýtného se týká nákladních vozidel třídy Euro-V a Euro-VI, tedy dvou „nejčistších“ kategorií. Pro tato ekologická vozidla bylo oznámeno navýšení až o 60 %. Z tohoto důvodu ohlásilo již mnoho přepravních společností, že budou nové mýtné poplatky rozúčtovávat a přenášet na své zákazníky. Podle Německé asociace pro zasílatelství a logistiku (DSLV) se musí toto masivní zvýšení nákladů v silniční přepravě přenést dále na průmysl, obchod a spotřebitele, kteří jsou přímými zadavateli přeprav zboží. Tento názor sdílí i společnost Geis.
„Předpokládáme, že od roku 2019 se v naší společnosti zvýší náklady spojené s mýtnými poplatky zhruba dvojnásobně,“ říká Klaus Stäblein, jednatel německé divize Road Services. „Proto jsme naše zákazníky informovali, že i my musíme státem stanovené náklady vztahující se k mýtnému v přepravě nákladu přenést dále.“
Komentáře