Porucha dvouhmotého setrvačníku? Valeo má několik řešení.

25 července 2018, 11:00

Při poruše spojky s dvouhmotovým setrvačníkem nabízí firma Valeo několik možností opravy. Od konverzních sad KIT4P, přes originální dvouhmotové setrvačníky (také v soupravách Valeo FullPACK DMF), až po poslední inovaci v této oblasti – Valeo VBlade.

Spojková sada Valeo KIT4P

Sady KIT4P obsahují pevný setrvačník a speciální lamelu vybavenou tlumiči torzních kmitů. Tato souprava je náhradou dvouhmotového setrvačníku, jehož součástí jsou tlumiče vibrací. Tento typ se často montuje do moderních, dieslových vozů. Toto řešení je mnohem odolnější, a tím pádem i úspornější. Standardní „dvouhmotu“ je obvykle nutné vyměnit při příležitosti montáže nové spojky, zejména v případě, že vůz má již najeto více než 150-200 tisíc km.

Avšak při použití sady KIT4P setrvačník nevyžaduje výměnu a spojková lamela má nadprůměrnou životnost. Tuhý setrvačník lépe odvádí teplo u sady KIT4P je v průměru o 50 stupňů chladnější, což výrazně prodlužuje životnost třecího obložení, zejména u vozidel provozovaných především ve městě. Zároveň se v automobilech s funkcí „start-stop“ lépe osvědčí pevný setrvačník, protože právě spouštěcí moment motoru vede k nejsilnějším rezonančním vibracím, které mají na dvouhmotu ničivý vliv.

Valeo VBlade – nejnovější technologie setrvačníku
V březnu 2018 pronikly na aftermarket první reference dvouhmotových setrvačníků Valeo VBlade. Roli tlumičů torzních kmitů motoru zde splňují dvě ploché pružiny ve tvaru čepelí, z čehož plyne i název tohoto řešení („blade“ znamená anglicky ostří či čepel). Tato konstrukce dokáže pohltit mnohem silnější vibrace než běžná dvouhmota, a proto se nejdříve objevila u dodávek. Dvouhmotové setrvačníky Valeo V-Blade, dostupné pro aftermarket, jsou určeny mj. do Volkswagenů LT28-35 a LT28-46.

Dvouhmotový setrvačník Valeo VBlade

78 nových referencí dvouhmotových setrvačníků
Valeo uvádí do prodeje 40 nových referencí sad FullPACK DMF (obsahujících dvouhmotový setrvačník, spojkový kotouč, koncentrický spojkový válec a montážní díly) a 38 nových referencí originálních dvouhmotových setrvačníků. Díky tomu se pokrytí evropského vozového parku nabídkou Valeo zvýšilo o 12 procent na více než 65 %. Všechny dvouhmoty Valeo vznikají ve výrobních závodech v Itálii, ve Španělsku a Jižní Koreji. Nové aplikace jsou určeny mj. pro Audi A3 a A4, Peugeot 308 a 3008, Renault Clio a Mégane, Volkswagen Golf a Passat.

Celkově je momentálně v nabídce Valeo:
– 110 sad Valeo FullPACK DMF
– 250 referencí dvouhmotových setrvačníků
– 180 sad pro konverzi KIT4P

Celkově portfolio dvouhmotových setrvačníků a souprav KIT4P Valeo zajišťuje pokrytí 70 % evropského parku osobních a užitkových vozidel.

Author: MaK
Journalist at TruckFocus.cz

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!