Rozšíření sortimentu žhavících svíček Meyle-ORIGINAL

8 listopadu 2017, 9:54

Společnost Meyle AG nabízí celkem 130 typů Meyle-ORIGINAL žhavících svíček, vyrobených dle prvovýrobních specifikací, čímž pokrývá více jak 90% evropského vozového parku naftových vozů. Navíc k tomu nabízí výrobce z Hamburku kolem 60 opravných sad žhavení, které mimo odpovídajícímu počtu žhavících svíček obsahují i řídící jednotku žhavení.

Žhavící svíčky Meyle

Žhavící svíčky zasahují do spalovacího prostoru dieselového motoru a dosahují pracovní teploty až +1000°C. Tato vysoká teplota je nutná k zajištění studeného startu dieselového motoru i při velmi nízkých teplotách. Všechny žhavící svíčky Meyle-ORIGINAL jsou vyráběny dle prvovýrobních specifikací, a proto disponují optimálním přenosem tepla a jsou odolné proti zkratům. Navíc je vnitřek žhavící svíčky chráněn speciálním těsněním, které zajišťuje dokonalou ochranu proti vnikání vlhkosti, čím je zabráněno vnitřní korozi.

Životnost žhavících svíček je mezi 80.000 až 100.000 kilometry v závislosti na stylu jízdy. Proto je vhodné preventivně v těchto intervalech žhavící svíčky měnit, aby se předešlo nepříjemnostem při startování, hlavně při nízkých venkovních teplotách. Navíc pokud nefungují žhavící svíčky správně, dochází ke zvýšení emisí a kouřivosti motoru.

Nefunkčnost žhavící svíčky může mít několik příčin: Mimo opotřebení způsobené stárnutím může být příčinou nesprávná montáž, porucha řídící jednotky žhavení, nekvalitní zpracování
žhavící svíčky. Jako důsledek dochází k deformaci, zlomení či roztržení žhavící svíčky, což může vést k velmi drahým následným škodám. Například díky deformaci není možné normálním způsobem žhavící svíčky demontovat. Nejhorším případem je, když v důsledku poruchy žhavící svíčky její části spadnou do spalovacího prostoru, kde dojde k mechanickému poškození válce a pístu.

Meyle-doporučení: Žhavící svíčky by se měly měnit po ujetí každých 80.000 až 100.000. Meyle navíc doporučuje vždy vyměnit všechny žhavící svíčky najednou, aby se předešlo následné, další opravě. Dále by se při výměně žhavících svíček vždy měla kontrolovat řídící jednotka žhavení. Při výměně řídící jednotky žhavení by se měly vyměnit i všechny žhavící svíčky – tím se zamezí poškození nové řídící jednotky vadnou žhavící svíčkou.

Author: MaK
Journalist at TruckFocus.cz

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!