Společnost Daken zaujal zamykací systém TOKOZ PRO

, 9 září 2019, 12:32

Žďárský TOKOZ si připsal důležitý úspěch své řady bezpečnostních mechanismů TOKOZ PRO. Unikátní zamykací systém založený na bázi lamelových stavítek zaujal společnost Daken, evropskou jedničku a poskytovatele komplexního zabezpečení v logistice. Ta bude nyní montovat výrobek ze Žďáru do vlastních bezpečnostních mechanismů pro desítky tisíc zákazníků.

Úspěch TOKOZu v Itálii, se zamykacím systémem TOKOZ PRO Italský distributor Daken své produkty dodatečného zabezpečení či bezpečnostních schránek dokáže nainstalovat do naprosté většiny nákladních vozů světových automobilek. Zamykací systém TOKOZ PRO, se kterým porazil globální konkurenci, byl pro Daken zakázkově upraven a bude sloužit jako takzvaný insert do těla celé řady bezpečnostních mechanismů. Insert jako takový bude kompletován přímo ve Žďáru nad Sázavou.

Pro TOKOZ se jedná již o třetí velkou evropskou zakázku v oblasti automobilového zabezpečení, kde se rychle stává pojmem. V minulosti jeho mechanismem vybavil vozové skříně svých dodávek francouzský FedEx, loni zase zahájil spolupráci s významným distributorem těchto řešení ve Velké Británii.

„Vždy potěší, když náš produkt dokáže obstát v globální konkurenci. Spolupráce se společností Daken je pro nás vstupenkou na globální trh a cesta k celé řadě dalších příležitostí v segmentu logistiky,“ zmiňuje Petr Neuvirt, obchodní ředitel TOKOZ. „Předpokládáme, že se může jednat o způsob, jak ve světě následně představit naši filozofii nejen mechanického, ale i mechatronického zabezpečení v logistických procesech. Právě v elektronizaci vidíme budoucnost oboru.“

Zvyšování bezpečnosti při nákladní přepravě je přitom celoevropským tématem, především kvůli měnící se bezpečnostní situaci bude podle odborníků stát dopravce v následujících letech řádově miliony eur. V rámci trendu elastické logistiky a IoT se navíc velká část investic bude týkat také digitalizace zabezpečení.

O TOKOZ PRO

Zámková vložka TOKOZ PRO, která je chráněna českými patenty, pracuje na principu lamelových stavítek. Přináší extrémní ochranu proti nedestruktivním metodám (bumping, planžety), ale i těm destruktivním (AKU vrtačka, elektropick). Díky chybějícím pružinkovým částem je zámek extrémně odolný vůči náročným klimatickým podmínkám. Vysoká spolehlivost i ve vlhkém a prašném prostředí s možností využívání na exponovaných místech včetně těch, které přichází do přímého styku s vodou, z něj dělá ideální řešení pro automotive průmysl.

Ze systému také vychází mechatronický vložka ePRO, která ho obohacuje o možnost elektronické kontroly přístupů bez nutnosti napojení na elektrickou síť. Jako taková tedy dokáže učinit chytrým libovolný mechanismus, určený pro konvenční zámkové vložky.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!