Díky přetrvávajícím letním teplotám v Německu se logistici pěkně zapotí. Podle dopravní platformy TimoCom se v období od února do května tohoto roku poptávka po chlazených přepravách téměř ztrojnásobila, díky čemuž můžeme už i vidět prázdné regály, protože výrobci nedokáží své zboží vyexpedovat.
Problém s nedostatkem kapacit na dopravním trhu ještě zhoršuje každoročně vyšší jarní poptávka po ložném prostoru. „Vidíme, že počet nabídek přeprav v květnu v porovnání s předchozím rokem vzrostl o více než 30 procent“, říká David Moog, obchodní analytik společnosti TimoCom. Důvodem je nejen přetrvávající dobrá konjunktura v Německu. „Díky letnímu počasí v Německu explodovala poptávka po chlazených přepravách“.
Přitom se nejedná pouze o přepravu mraženého zboží nebo choulostivých čerstvých produktů, jako je ovoce a zelenina. V určitém teplotním rozpětí a v rámci kompletně dokumentovaného chladicího řetězce musí být přepravovány také léky, výrobky s obsahem čokolády nebo kosmetika.
Nejvyšší poptávka na největší evropské burze nákladů
Zrcadlem situace je aktuální vývoj nabídky a poptávky po přepravách v platformě TimoCom. Denně je zde uveřejňováno až 750.000 nabídek přeprav a volných vozů a TimoCom tak nabízí největší burzu nákladů v Evropě. V květnu byl ve dvou dnech zaznamenán dosud nejvyšší počet nabídek a to přes 840.000. Z toho přitom bylo 750.000 přeprav a pouze 90.000 volných vozů.
Gunnar Gburek (TimoCom Company Spokesman) je přesvědčen, že zklidnění v horkém konjunkturním létě může aktuálně přinést jen efektivnější vytěžování dostupných chladicích a nákladních vozů. K tomu je zapotřebí dostat na trh volné kapacity prostřednictvím neutrálních platforem – a to i přesto, že nyní si dopravci mohou vybírat z převisu nabídek přeprav.
Gburek: „Třetina nákladních vozů na našich silnicích bohužel není optimálně vytížená nebo dokonce jede prázdná.“ To je podle něj v době rostoucího nedostatku řidičů neefektivní a – již jen z ekologického hlediska – sotva obhajitelné.
Komentáře