V březnu 2022 registrace užitkových vozidel v EU pokračovaly v klesajícím trendu a klesaly již devátý měsíc v řadě (-24,9 %).
S výjimkou Rumunska a Kypru (+11,2 %, resp. +1,6 %) zaznamenaly pokles všechny trhy EU, včetně čtyř hlavních. Nejvýraznější pokles zaznamenalo Španělsko (-41,2 %), následované Francií (-25,9 %), Německem (-19,6 %) a Itálií (-9,7 %).
V prvním čtvrtletí roku 2022 se registrace nových užitkových vozidel v EU snížily o 18,1 % na celkových 411.097 kusů. Březnové výsledky táhly čtvrtletní výkonnost dolů více než výsledky zaznamenané během prvních dvou měsíců roku. K negativním výsledkům regionu přispěly všechny čtyři klíčové trhy EU: Španělsko (-30,3 %), Francie (-21,9 %), Německo (-11,6 %) a Itálie (-4,8 %).
Nová lehká užitková vozidla (LCV) do 3,5 t
V březnu se registrace nových dodávkových automobilů v EU propadly o 28,7 % na 122.818 prodaných kusů, protože všechny trhy zaznamenaly pokles. Všechny čtyři největší trhy v EU vykázaly dvouciferné ztráty: Španělsko (-46,5 %), Francie (-28,6 %), Německo (-22,2 %) a Itálie (-10,7 %).
Od ledna do března poklesl prodej lehkých užitkových vozidel v EU o -21,3 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku a dosáhl celkového počtu 329.606 kusů. Všechny čtyři hlavní trhy v regionu zaznamenaly pokles: Španělsko (-35,7 %), Francie (-24,2 %), Německo (-13,6 %) a Itálie (-5,3 %).
Nová těžká užitková vozidla (HCV) o hmotnosti 16 t a více
Březnový prodej těžkých nákladních automobilů v EU se propadl o 4,6 % a čítal 24.088 kusů. Čtyři hlavní trhy v západní Evropě zaznamenaly smíšené výsledky. Německo a Španělsko zaznamenaly pokles (-9,2 %, resp. -5,8 %), zatímco Itálie a Francie mírný růst (+1,9 %, resp. +1,6 %).
Po třech měsících roku zaznamenaly registrace nových těžkých užitkových vozidel v EU mírný nárůst (+0,6 %) a dosáhly 64.336 jednotek díky růstu během prvních dvou měsíců roku 2022. S výjimkou Německa (-1,0 %) přispěly k pozitivním kumulativním výsledkům v regionu všechny hlavní trhy v západní Evropě: Španělsko (+4,5 %), Francie (+3,1 %) a Itálie (+0,8 %).
Nová střední a těžká užitková vozidla (MHCV) nad 3,5 t
Minulý měsíc bylo v EU registrováno 28.333 nových středních a těžkých užitkových vozidel, což představuje pokles o 6,6 % oproti loňskému roku. Pokud se podíváme na čtyři klíčové trhy v regionu, růst zaznamenala pouze Itálie (+0,9 %). Nejvýraznější pokles zaznamenalo Německo (-11,6 %), následované Španělskem (-4,8 %) a Francií (-1,9 %).
Za první tři měsíce roku se prodej nových nákladních automobilů v Evropské unii propadl o 2,0 % a dosáhl téměř 75.000 kusů. Výkonnost čtyř největších trhů v regionu se lišila. Německo a Francie zaznamenaly pokles (-5,2 %, resp. -1,0 %), zatímco Španělsko a Itálie zaznamenaly mírný růst (+2,9 %, resp. +0,4 %).
Nové střední a těžké autobusy a autokary (MHBC) nad 3,5 t
V březnu 2022 vyskočily registrace nových autobusů o 21,6 % a dosáhly 2.402 kusů. Tento nárůst byl způsoben především trojcifernými přírůstky na několika trzích EU. Ze čtyř klíčových trhů v regionu zaznamenalo trojciferný růst Španělsko (+167,7 %), následované Francií (+15,8 %). Itálie naopak zaznamenala dvoucifernou ztrátu (-29,2 %) a pokles zaznamenalo i Německo (-8,8 %).
Od ledna do března zaznamenaly nové registrace autobusů a autokarů v celé EU mírný pokles (-0,2 %), a to i přes výrazný březnový nárůst. S výjimkou Španělska (+52,8 %) zaznamenaly všechny hlavní trhy v EU ztráty: Itálie (-15,7 %), Německo (-10,1 %) a Francie (-2,8 %).
Komentáře