V březnu 2021 vyskočily registrace nových užitkových vozidel v Evropské unii o 95,3 % (zejména kvůli loňské nízké srovnávací základně) a dosáhly 204.046 jednotek. Téměř všechny země EU vykázaly dvoj- nebo trojciferné procentní zisky, a to včetně čtyř hlavních trhů.
Itálie, která jako první zavedla omezení, když se pandemie objevila v roce 2020, zaznamenala nejvyšší nárůst (+ 215,3 %), a byla následovaná Francií (+ 166,7 %), Španělskem (+ 151,7 %) a Německem (+ 34,2 %).
Během prvního čtvrtletí roku 2021 se trh s užitkovými vozidly v EU rozšířil o 21,6 %, celkem bylo registrováno 501.703 jednotek. Tyto výsledky byly podpořeny oživením z minulého měsíce. Výsledkem je, že všechny klíčové trhy zlepšily své kumulativní výkony, Francie (+ 32,6 %), Španělsko (+ 11,1 %) a Německo (+ 4,9 %) se přesunuly zpět do pozitivního čísel a Itálie dále pokračovala se svým pozitivním výsledkem (+ 38,0 %) .
Nová lehká užitková vozidla (LCV) do 3,5 t
Březnový prodej nových dodávek v EU byl více než dvojnásobný (+ 107,5 %) oproti počtům zaznamenaných v roce 2020, a to 172.288 jednotek. Výsledky z minulého měsíce překonaly i objemy z března 2019, kdy bylo prodáno 165.455 dodávek. Tři ze čtyř největších trhů v regionu zaznamenaly trojciferný nárůst: Itálie (+ 268,9 %), Francie (+ 183,3 %) a Španělsko (+ 168,7 %), zatímco solidní růst zaznamenalo Německo (+ 36,4 %).
Od ledna do března vzrostly registrace lehkých užitkových vozidel v celé Evropské unii o 23,6 %. Silné výsledky z března dokázaly vyrovnat slabý výkon segmentu dodávek během prvních dvou měsíců roku. Během tohoto tříměsíčního období vzrostla poptávka na každém z klíčových trhů: Itálie (+ 41,9 %), Francie (+ 35,4 %), Španělsko (+ 11,6 %) a Německo (+ 4,9 %).
Nová těžká užitková vozidla (HCV) od 16 t
Minulý měsíc se počet těžkých užitkových vozidel registrovaných v celé Evropské unii zvýšil o 56,8 % na 24.695 jednotek. Polsko – nyní objemově třetí trh EU – vykázalo působivý výkon s nárůstem o 127,3%. Silnou podporu růstu regionu přinesly také čtyři velké západoevropské trhy: Španělsko (+ 96,0 %), Itálie (+ 75,6 %), Francie (+ 70,6 %) a Německo (+ 30,2 %).
Za první tři měsíce roku 2021 se registrace nových těžkých nákladních vozidel v EU zvýšila o 18,1 %, což je celkem 63.390 jednotek. Čtyři hlavní trhy Evropské unie zatím letos zaznamenaly dvouciferné procentní zisky: Itálie (+ 27,6 %), Španělsko (+ 21,0 %), Francie (+ 11,1 %) a Německo (+ 10,1 %).
Nová střední a těžká užitková vozidla (MHCV) nad 3,5 t
V březnu bylo v Evropské unii zaregistrováno 29.779 nových těžkých užitkových vozidel, což představuje meziroční nárůst o 51,8 %. Tři ze čtyř největších trhů EU vykázaly zisky vyšší než 70 %: Francie (+ 73,1 %), Itálie (+ 71,3 %) a Španělsko (+ 70,5 %). S nárůstem o 31,0 % také minulý měsíc významně přispělo Německo k celkovému nárůstu v EU.
V prvním čtvrtletí roku se registrace nových nákladních vozidel v EU zvýšila o 15,3 % ve srovnání s předchozím rokem. Při opětovném pohledu na hlavní trhy zaznamenala největší nárůst Itálie (+25,4 %), následovaná Francií (+ 13,8 %), Španělskem (+ 13,7 %) a Německem (+ 7,1 %).
Nové střední a těžké autobusy a autokary (MHBC) nad 3,5 t
V březnu 2021 registrace nových autobusů a autokarů v Evropské unii byly o 7,7 % vyšší než ve stejném měsíci loňského roku. Čtyři klíčové trhy EU vykázaly minulý měsíc smíšené výsledky. Počet registrací vzrostl ve Francii (+ 58,8 %) a Itálii (+ 6,1 %), současně však poklesl německý (-13,0 %) a španělský (-1,0 %) trh.
Za tři měsíce roku 2021 klesla evropská poptávka po autobusech o 12,6 %, přičemž v celé EU bylo registrováno celkem 6.560 nových vozidel. Španělsko (-38,9 %), Německo (-20,8 %) a Itálie (-13,8 %) vykázaly v roce 2021 dosud značné ztráty, zatímco Francie byla jediným významným růstem trhu (+ 3,8 %).
Komentáře