Za prvních osm měsíců roku 2020 poklesla v celé Evropské unii poptávka po nových užitkových vozidlech o 28,2 %. Dvouciferný procentní pokles prozatím zaznamenal v letošním roce každý z 27 trhů EU.
Nových užitkových vozidel celkem
V červenci 2020 zaznamenaly registrace užitkových vozidel v Evropské unii minimální ztráty (-0,9 %) ve srovnání s předchozími měsíci, přičemž tři ze čtyř největších trhů v regionu zaznamenaly růst: Itálie (+ 16,2 %), Španělsko (+ 2,9 %) a Francie (+ 1,6 %).
Pokles se nicméně v srpnu opět zvýšil, když poptávka poklesla o 18,0 % na 126.710 jednotek. Všechny segmenty vozidel zaznamenaly pokles nových registrací a s výjimkou Itálie (+ 2,6 %) došlo na hlavních trzích minulý měsíc ke snížení poptávky: Španělsko (-23,0 %), Německo (-22,7 %) a Francie (- 3,1 %).
Za prvních osm měsíců roku 2020 poklesla v celé EU poptávka po nových užitkových vozidlech o 28,2 %. Dvouciferný procentní pokles prozatím zaznamenal v letošním roce každý z 27 trhů EU, včetně čtyř hlavních trhů: Španělsko (-36,5 %), Itálie (-26,1 %), Francie (-25,7 %) a Německo (-25,1 %).
Nová lehká užitková vozidla (LCV) do 3,5 t
Čísla ze srpna ukazují, že trh EU s lehkými užitkovými vozidly minulý měsíc poklesl o 18,6 %, což představuje 107.881 jednotek. Francie, největší trh s dodávkami, vykázala v srpnu pokles o 2,1 % poté, co v červenci vzrostla poptávka (+ 2,0 %). Španělsko (-24,4 %) a Německo (-22,2 %) zaznamenalo v srpnu dvouciferné poklesy, zatímco Itálie byla jediným významným trhem, který po dva po sobě jdoucí měsíce zaznamenal růst (+15,1 % v červenci a +4,1 % v srpnu).
V letošním roce se registrace nových dodávek v Evropské unii snížily o 26,7 %. Ze čtyř hlavních trhů zaznamenalo největší pokles poptávky Španělsko (-37,1 %), následované Itálií (-26,4 %), Francií (-24,8 %) a Německem (-22,4 %).
Nová těžká užitková vozidla (HCV) od 16 tun
Zatímco červenec (+ 2,8 %) představoval první měsíc růstu v letošním roce, registrace těžkých nákladních vozidel v EU se v srpnu vrátila k poklesu (-11,7 %). Pokud jde o hlavní trhy EU, Německo zaznamenalo nejsilnější pokles (-29,0 %), následováno Francií (-6,7 %). Naproti tomu Itálie (+19,4 %) a Španělsko (+2,2 %) zaznamenaly minulý měsíc růst.
Od ledna do srpna 2020 bylo v celé Evropské unii registrováno 121.655 těžkých nákladních vozidel, což je pokles o 37,9 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Poptávka po užitkových vozidlech o hmotnosti 16 tun a více klesla v Německu o 36,7 %, následovala Francie (-35,3 %), Španělsko (-30,8 %) a Itálie (-23,8 %).
Nová střední a těžká užitková vozidla (MHCV) nad 3,5 t
V srpnu 2020 vykázal segment nákladních vozidel neuspokojivé výsledky (-11,9 %) po pozitivním červencovém výkonu (+3,1 %). Německo – přední trh s těmito vozidly – zaznamenalo nejprudší pokles (-26,0 %) ze čtyř největších trhů, zatímco Itálie vykázala silný růst (+20,6 %).
Během prvních osmi měsíců roku Evropská unie zaznamenala celkem 152.844 nových nákladních vozidel, což je o 35,8 % méně než v roce 2019. Hlavní trhy EU čelily významným ztrátám: Německo (-33,9 %), Francie (-33,7 %) , Španělsko (-29,7 %) a Itálie (-23,5 %).
Nové střední a těžké autobusy a autokary (MHBC) nad 3,5 t
Minulý měsíc se poptávka po nových autobusech a autokarech v EU snížila o 26,7 %, což je velký kontrast s pozitivními výsledky z července (+ 18,1 %). Srpnové registrace poklesly o více než polovinu v Itálii (-63,4 %), následovaly Španělsko (-34,0 %), Francie (-23,9 %) a Německo (-5,3 %).
Osm měsíců do roku 2020 se registrace autobusů a autokarů v Evropské unii snížila o 29 %, což představuje celkem 17.890 nových vozidel. Španělsko (-46,6 %) a Itálie (-29,1 %) nadále zaznamenávají silné ztráty, zatímco pokles se zmírňuje ve Francii (-17,1 %) a Německu (-12,0 %).
Komentáře