Společnost DAF představila na začátku léta vybrané konfigurace nových modelů CF a XF pro dálkovou přepravu a nyní představuje kompletní řadu vícenápravových vozidel a podvozků. Tato nová vozidla jsou nyní k dispozici se známými i novými a jedinečnými funkcemi.
Až o 7 % nižší spotřeba paliva
Všechna nová vozidla DAF nabízí až o 7 % nižší spotřebu paliva. T
Nová kompaktní jednotka EAS: Více prostoru na podvozku a vyšší užitečné zatížení
Podvozek těží z kompaktní jednotky EAS nových modelů CF a XF. Systém EAS lze nyní instalovat jako celek (to znamená jako jednu jednotku) mezi první a druhou nápravu nebo za 2. přední nápravu (u modelu 8 x 4 FAD). To umožňuje použít volný prostor pro přidání stojin jeřábu, skříní na nářadí nebo přídavných (palivových) nádrží.
Užitečné zatížení vyšší o 100 až 250 kilogramů
Nejnovější řada vícenápravových tahačů a podvozků je také vybavena poháněcími soustavami, které jsou v průměru až o 100 kg lehčí.
Nové elektrohydraulicky řízené vlečené nápravy
Jednou z nejdůležitějších inovací v rámci programu nových modelů CF a XF je nová zadní vlečená náprava u tahačů a podvozků, která zajišťuje maximální manévrovatelnost.
Nové vlečené nápravy s dvojmontáží
Společnost rovněž představuje 10tunovou vodicí nápravu s dvojmontáží, která má statickou nosnost minimálně 34 tun. To je zvláště důležité při nakládání a vykládání těžkých kontejnerů, kdy je většina hmotnosti právě na zadní nápravě. Nová náprava má o 25 kg nižší vlastní hmotnost.
Nové tandemové nápravy s kolovými redukcemi
Pro vozidla, která často jezdí v terénu, představuje společnost DAF zcela novou tandemovou nápravu s kolovými redukcemi (HR1670T). Nosným prvkem této nápravy je litinová skříň nápravy, která umožňuje další snížení hmotnosti o 60 kg.
Nový lehký podvozek pro domíchávač betonu 8 × 4 pro celou Evropu
Mimořádně lehký podvozek pro domíchávač betonu CF FAD 8 × 4 je vybaven 19tunovou tandemovou nápravou (SR1132T) a dvěma 7,1tunovými předními nápravami. Tento podvozek, který kombinuje robustnost a nízkou hmotnost, se osvědčil ve Velké Británii a vstupuje i na trhy kontinentální Evropy. Díky optimalizaci systému řízení a odpružení, použití kotoučových brzd a nové kompaktní jednotce EAS se svislým výstupem výfuku je pohotovostní hmotnost vozidla pouhých 9 150 kg, což je nejlepší hodnota v této kategorii. Unikátní podvozek pro domíchávač se dodává s novým motorem PACCAR MX-11 s výkony od 270 do 330 kW (370 až 450 k).
Nové podvozky CF a XF jsou perfektně připraveny pro montáž nástaveb
Společnost DAF představila důležité inovace podvozků, které nabízejí nejlepší řešení pro nástavbáře na trhu. Nové moduly a přípravy pro nástavby (BAM) hrají důležitou roli při rychlé instalaci a montáži skříňové nástavby, jeřábu, sklápěcí nástavby nebo hákového nakládacího systému. Otvory v zadním převisu rámu podvozku umožňují snadnou montáž zadních zvedacích čel, jeřábů a skříňových nástaveb a také usnadňují přemístění součástí, montáž příček pro tažné zařízení nebo ochrany proti podjetí. Nové rozmístění otvorů tak šetří výrobcům nástaveb náklady a zkracuje dobu dokončení vozidla pro zákazníka.
Moderní systém sledování kapacity akumulátorů
Další novou funkcí je inovativní systém monitorování kapacity akumulátorů – zkráceně BEM. Tento systém využívá nově vyvinutý snímač k měření přesných podmínek kapacity akumulátorů, a dokonce umožňuje zohlednit podmínky prostředí, což zajistí nastartování vozidla za různých podmínek a zlepší tak jeho provozuschopnost.
Nové motory PACCAR MX-11 a MX-13
Ve shodě s filozofií DAF Transport Efficiency jsme vynaložili veškeré úsilí, aby bylo možné dosáhnout maximálního výkonu z každé kapky paliva. Motory PACCAR MX-11 a MX-13 prošly zásadní modernizací. Při vývoji nových poháněcích soustav bylo důležitým cílem snížení provozních otáček motoru, protože nižší otáčky znamenají nižší spotřebu paliva. Současně byl výrazně zvýšen maximální točivý moment motorů PACCAR a nyní je k dispozici maximální točivý moment při pouhých 900 otáčkách za minutu.
Moderní převodovka TraXon: Rychlejší řazení, vyšší účinnost
Nové motory PACCAR MX-11 a MX-13 se standardně dodávají s automatizovanými převodovkami TraXon poslední generace. Tyto převodovky dosahují vyšší účinnosti díky nižším třecím ztrátám a jsou charakteristické extrémně plynulým chováním při řazení převodových stupňů.
Pokročilé funkce softwaru pro poháněcí soustavu
Jako u prvních představených konfigurací nových řad CF a XF jsou také nové
vícenápravové modely DAF vybaveny zcela novou architekturou elektrických a elektronických součástí, využívající novou řídicí jednotku k řízení všech součástí poháněcí soustavy integrovaným způsobem. Funkce jako EcoRoll a tempomat byly dále rozšířeny pro další úsporu paliva.
Vysoce účinné zadní nápravy
Důležitou součástí nové, rychlejší poháněcí soustavy jsou zadní nápravy navržené a vyráběné společností DAF. K dispozici jsou nyní rychlejší stálé převody zadní nápravy2,05 : 1, umožňující jízdu rychlostí 85 km/h při 1 000 min-1 v závislosti na specifikacích poháněcí soustavy. U nové generace diferenciálů zadní nápravy bylo přepracováno talířové ozubené kolo a pastorek pro optimalizaci životnosti, efektivity a extrémně nízké hlučnosti.
Komentáře