Přístavy a kontejnerové terminály patří mezi nejdůležitější dopravní uzly světa. Každý den přes ně prochází obrovské množství zboží i jiného nákladu. Často se musí přepravovat extrémní zátěže, na což se používá široká paleta různých vozidel.
![Odolná radiální pneumatika je vhodná na náročné použití v přístavech. Odolná radiální pneumatika je vhodná na náročné použití v přístavech.](/wp-content/uploads/2017/06/01_TractorMaster-28075-R-22.5.jpg)
Divize Continental Commercial Specialty Tires (CST) proto rozšiřuje svoje portfolio terminálových pneumatik, aby byla silným partnerem svým zákazníkům i v tomto odvětví. Pneumatika TractorMaster v nové velikosti 280/75 R 22.5 se od dubna letošního roku vyrábí na lince v malajském městě Petaling Jaya. Díky nízkému průměru pneumatiky nová velikost vyhovuje užším ráfkům o rozměrech 7.5/8.25–22.5.
„Mám radost, že jsme zahájili výrobu nového rozměru pneumatiky TractorMaster. Vyvíjeli jsme ho několik měsíců v úzké spolupráci s našimi zákazníky, kteří provozují překladiště a kontejnerové terminály,“ řekl Julian Alexander, produktový manažer.„Pláště menších velikostí jsou ideální pro terminálové a tzv. RORO tahače. Skvěle tak doplňují naši nabídku.“
TractorMaster: odolná konstrukce s dlouhou životností
V přístavu nebo kontejnerovém terminálu neujede žádné jiné vozidlo tolik kilometrů jako terminálový tahač. Hlavně ve velkých areálech opětovně jezdí s těžkým nákladem na delších trasách mezi loděmi a prostory pro uskladnění kontejnerů. Časté zrychlování a zpomalování vede k rychlému opotřebení plášťů. Pneumatiky na tahačích jsou zároveň vystaveny obrovské zátěži.
![Tyto pneumatiky pocházejí z továrny Continental v malajském Petaling Jaya Hlavně ve velkých přístavech se často jezdí na delších trasách mezi lodí a prostorem pro skladování kontejnerů – a vozidla jsou extrémně zatížena.](/wp-content/uploads/2017/06/03_TractorMaster-28075-R-22.5.jpg)
Nový rozměr 280/75 R 22.5 je určen speciálně pro přepravu kontejnerů a tahače typu RORO. Model TractorMaster kromě toho najde svoje uplatnění samozřejmě i mimo přístav: pneumatiku lze využít také na obslužných tahačích a valnících. Například při zdvihání a přesouvání kontejnerů a přívěsů v centrálních skladech, distribučních centrech, kontejnerových terminálech a letištích.
Jednou z výjimečných vlastností této pneumatiky je hloubka dezénu 31 mm, která ji dělá nejen obzvlášť robustní, ale zároveň zvyšuje její životnost. Díky vyššímu úhlu drážek, kameny hůře uvíznou v běhounu, čímž se snižuje riziko poškození kostry. Zesílená konstrukce patky zaručuje vysokou nosnou kapacitu pneumatiky, takže může snadno přepravovat těžká břemena. Vzorek modelu TractorMaster s uzavřeným ramenem běhounu a třemi důkladně připojenými žebry je příslibem plynulého chodu motoru a ideální trakce.
Komentáře