TATRA TRUCKS opět osvědčila svou schopnost nabídnout zajímavé řešení dopravních úkolů a připravila menší sérii plněpohonných sedlových tahačů. Po čase sjely z naší výrobní linky tahače. Nikoliv však vozidla určená pro tahání návěsů v mezistátní dopravě, ale dvounápravové varianty vozidel obchodní řady TATRA PHOENIX EURO6.
Na základě zájmu obchodních partnerů vznikla menší série 30 ks tahačů, vhodných především pro soupravy se sklopnými stavebními návěsy či návěsy s cisternou nebo silem. Plněpohonný podvozek tzv. tatrovácké koncepce vozidla s pneumatickým odpružením přední nápravy a zadní nápravou odpruženou lehkou variantou systému KING FRAME (11,5 t) je vhodný jak do smíšeného provozu, tak do těžkého terénu.
Výhody nabízí především ve vysoké míře bezpečnosti provozu za jakýchkoliv adhezních podmínek, v možnosti využití trakce obou náprav a zajištění stability jízdy a ve vysoké míře průchodnosti téměř jakýmkoliv terénem. Jedenáctilitrový motor PACCAR MX-11 Euro 6 s maximálním výkonem 320 kW a automatizovaná převodovka ZF AS Tronic společně s přídavnou/sestupnou převodovkou TATRA jsou zárukou efektivního provozu. Většina vozidel první série je osazena krátkou kabinou, je však možno si objednat jak standardní spací, tak i zvýšenou (tzv. „space“) verzi.
Naše klíčová obchodní řada těžkých nákladních vozidel TATRA PHOENIX EURO6 tak získala další zajímavou aplikaci – plněpohonné dvounápravové sedlové tahače. Mimochodem, při své předpremiéře na podzim loňského roku poutaly dva z těchto tahačů velkou pozornost návštěvníků mezinárodního veletrhu nákladních a užitkových vozidel IAA v Hannoveru.
Komentáře