Ford se rozhodl pro Sogefi jako dodavatele palivových filtrů pro novou generaci dieslových motorů Panther Diesel 2.0L používaných v užitkových vozidlech Ford Transit.
Filtr vyrobený z kompozitních materiálů je umístěn v motorovém prostoru pomocí kovové svorky. Ta je opatřena krytem, který chrání filtr v případě havárie. Pro dodatečnou ochranu jsou držáky filtru vyrobeny z polyftalamidu. Díky svým materiálovým vlastnostem je zabráněno elektrostatickým výbojům. Filtr je také vybaven předehřevem, který nemá přímý kontakt s palivem, a tím chrání proti riziku vznícení a zároveň poskytuje větší odolnost celého dílu. Všechna tato řešení mají za cíl chránit cestující a vozidlo.
Díky technologii Diesel3Tech + ™ a extrémní ochraně proti vodě pomáhá chránit jak systém vstřikování paliva tak i celý motor i při vysokém znečištění paliva. Diesel3Tech + ™ separuje kapičky vody (do 10 mikrometrů) z paliva a ukládá ji do vyhrazeného zásobníku. Po dosažení maximální hladiny vody v této nádrži se na palubní desce rozsvítí kontrolka, který nás upozorní na vyprázdnění zásobníku vypouštěcím šroubem.
Společnost Sogefi vyvinula vlastní software, který umožňuje s vysokou přesností určit požadované rozměry a kapacitu filtru, při zohlednění skutečných provozních podmínek. Díky tomu nedojde k ucpání filtru mezi intervaly výměny ani za velmi nepříznivých podmínek.
Z plastu vyrobený filtr byl navržen tak, aby mohl pracovat za nepříznivém podmínek, které vytváří samotná nafta. Není napadán bakteriemi, které poškozují filtry vyrobené z kovu, což může vést ke vzniku děr v obalu. Filtrační materiál nabízí optimální odstranění nečistot do 4 mikrometrů zajišťující dlouhý a bezproblémový provoz vysokotlakého čerpadla a vstřikovačů. Kromě toho technologie Diesel3Tech ™ poskytuje vynikající separaci vody, a tím chrání proti korozi citlivého systému vstřikování paliva.
Rozšiřující se nabídka filtrů Sogefi pro aftermarket pokrývá téměř 96 procent vozového parku a je dostupná pod známými značkami Purflux, Fram i CoopersFiaam.
Komentáře