Severoamerický výrobce autobusů New Flyer a MAN Truck & Bus prodloužily partnerství v oblasti dodávek náprav o dalších pět let. Smlouva začíná 1. ledna 2025 a trvá do konce roku 2029. Objednávka obsahuje několik tisíc náprav a náhradních dílů v hodnotě přes 200 milionů amerických dolarů. Kontrakt zahrnuje přední nápravy VOK-08 a zadní nápravy typové řady HY-1350. Tyto nápravy se používají v autobusech Xcelsior® o délce cca 11, 12 a 18m.
David White, výkonný viceprezident pro management zakázek v New Flyer, zdůrazňuje: „Vybudováním úspěšných partnerství s dodavateli má New Flyer silnou pozici, i když se tržní podmínky a požadavky dodavatelského řetězce mění. Spoléháme se na partnery jako MAN Truck & Bus, kteří nám pomohou. zajistit, abychom našim zákazníkům i nadále dodávali vysoce kvalitní a vysoce výkonná vozidla.“
Partnerství mezi New Flyer a MAN Truck & Bus trvá již více než tři desetiletí. Během tohoto období MAN dodal přes 80 000 autobusových náprav, které byly vyrobeny pro dálkové autobusy New Flyers se speciálním rozvěrem kol 2 591 mm pro americký trh. Velká část přidané hodnoty se realizuje prostřednictvím výroby náprav s patřičnou technickou, servisní a poprodejní podporou v USA od americké dceřiné společnosti MAN Engines & Components.
Minulý rok New Flyer, lídr trhu v USA, udělil MAN cenu Gold Supplier Award za kvalitu jeho dodávek. Toto spolehlivé partnerství mezi dvěma výrobci užitkových vozů New Flyer a MAN Truck & Bus se projevilo na společném vývoji nápravy VOK-08-F, která byla představena začátkem roku 2024. Díky robustnější konstrukci nová přední náprava autobusu nabízí nosnost zvýšenou na 8 tun. MAN takto bere v úvahu zvyšující se požadavky zákazníků ohledně hmotnosti autobusů, což souvisí s narůstajícím používáním hybridních pohonných systémů, vodíkových palivových článků a bateriových elektrických pohonných jednotek.
Produktová řada Xcelsior© od společnosti New Flyer, která byla představena v roce 2010, zahrnuje dálkové autobusy dlouhé 11, resp. 12 metrů a také 18metrové kloubové modely. Kromě různých délek jsou v nabídce verze s různými pohonnými systémy: s konvenčním dieselovým motorem, na stlačený zemní plyn (CNG), jako diesel-elektrický hybrid, na vodíkové palivové články, pro elektrické nadzemní vedení is bateriovým elektrickým pohonem.
Komentáře