Společnost ZF využívá sílu softwaru k vývoji inteligentnějších, propojenějších a vysoce efektivních technologií pro užitková vozidla. Integrací inteligentních softwarových řešení ZF s technologiemi podvozků lze zlepšit výkonnost a bezpečnost vozidel a zajistit tak bezpečnější a plynulejší jízdu.
S posunem automobilových technologií směrem k větší digitální integraci udává společnost ZF tempo jako tvůrce inteligentních a propojených technologií. Společnost ZF je také schopna využít své odborné znalosti v oblasti softwaru z jiných segmentů vozidel v rámci skupiny ZF a rychle a hospodárně vyrábět inteligentní systémy, které mohou snížit celkové náklady na vlastnictví (TCO).
Program Braking a e-Drive Synergy
Využití energie vznikající při zpomalování vozidla k dobíjení palubních baterií může účinně prodloužit dojezd elektromobilu nebo snížit velikost potřebných baterií. Program ZF Braking and e-Drive Synergy harmonizuje funkce elektrického hnacího ústrojí a brzd, aby optimalizoval rekuperaci při řízení nad rámec současných standardů, čímž zvyšuje účinnost, bezpečnost a komfort a zároveň snižuje celkové náklady na provoz (TCO).
Systém funguje na základě kombinace nové generace e-pohonů ZF AxTrax 2 dual a CeTrax 2 dual s pokročilým brzdovým systémem mBSP XBS, který využívá schopnosti e-pohonu fungovat jako pohon pro brzdový systém, a naopak při řízení zrychlení a brzdění. Systém tak maximalizuje rekuperaci energie pro dobíjení palubních baterií během jízdy, čímž účinně prodlužuje dojezd vozidla. Systém rovněž poskytuje funkci “jízdy na jeden pedál”, čímž zvyšuje jízdní komfort zejména při manévrování nízkou rychlostí, například při použití na dvoře nebo při jízdě ve městě.
Systém rovněž nabízí lepší možnosti rozjezdu díky optimalizaci funkce kontroly trakce, což snižuje opotřebení pneumatik a zvyšuje výkon a stabilitu vozidla na kluzkém povrchu.
Software Brake Resistor
Společnost ZF vyvinula softwarové řešení, které pomáhá nahradit hardware v podobě brzdových rezistorů pro bateriová elektrická vozidla. Nová softwarová funkce dokáže v určitých situacích nabíjení inteligentně omezit maximální obsah energie v akumulátoru, aby se energie získaná rekuperačním brzděním na začátku jízdy vozidla mohla uložit do akumulátorů vozidla. Systém využívá údaje o poloze vozidla k určení, zda se nabíjí v oblasti, kde je pravděpodobné, že bude sjíždět prudké stoupání, které by mohlo na začátku trasy vytvořit značné dodatečné nabití baterie. Pokud ano, zajistí, aby baterie během nabíjení šetřila kapacitu pro sběr energie. Algoritmus inteligentně řídí nabíjení baterie tak, aby při klesání stále dosahovala plné kapacity. Ve všech ostatních oblastech systém umožňuje plné nabití baterie při připojení k síti.
Díky této inovaci již nejsou potřeba objemné, těžké a drahé brzdné rezistory, zatímco energetická účinnost je maximalizována a veškerá energie je k dispozici pro pohon. Řešení šetří přibližně 150 kg hmotnosti a zvětšuje dostupný prostor v podvozku. Systém demonstruje, jak inteligentní funkce založená na serveru a cloudu může ušetřit náklady a hmotnost a zároveň zvýšit účinnost a udržitelnost.
Komentáře