Společnost ZF má bohaté zkušenosti s vývojem systémů pro užitková vozidla, které mohou zvýšit bezpečnost jízdy a snížit riziko nehod. Jako globální dodavatel poskytuje ZF všechny systémy potřebné k tomu, aby pomohly splnit nejnovější normy GSR. Díky využití schopností přenosu technologií napříč divizemi je společnost ZF schopna vyvíjet nová vylepšení technologií ADAS a posouvat inovace v oblasti bezpečnostních systémů na další úroveň.
Technologie ZF ADAS využívají sofistikovaný software a algoritmy, které vyhodnocují, zda objekty v blízkosti vozidla představují nebezpečí. Inteligentní systémy také rozpoznají ospalost nebo nepozornost řidiče a určí, jaká opatření, varování nebo zásah je třeba provést.
Společnost ZF dodává kompletní sadu systémů ADAS, které zákazníkům pomáhají s dodržováním předpisů.
Kompletní sada technologií ADAS GSR od společnosti ZF zahrnuje řadu inteligentních systémů zahrnujících kombinaci senzorů, softwaru a automatického brzdění. Kamery a radary dokáží detekovat překážky a další objekty na silnici, včetně ostatních vozidel, chodců a cyklistů, i když se nacházejí v mrtvém úhlu, a zároveň sledují rychlostní značky a značení jízdních pruhů. Systémy pro kontrolu tlaku v pneumatikách kontrolují, zda jsou pneumatiky správně nahuštěny, aby se snížilo riziko situace, kdy dojde k jejich prasknutí.
Nad rámec GSR: Technologie ZF činí užitková vozidla ještě bezpečnějšími
Automatizované udržování jízdního pruhu a změna jízdního pruhu na dálnicích:
Na základě průkopnického průmyslového projektu Highway Assist Lane Change (HALC) vyvinula společnost ZF systém, který dokáže inteligentně zabránit případům, kdy nákladní vozidlo signalizuje předjíždění, zatímco v daném pruhu je jiné vozidlo, a pomáhá tak zmírnit potenciální kolizi. Systém využívá nejnovější brzdové a řídicí platformy ZF, OnGuardMAX, mBSP XBS a ReAX, spolu s přídavnou kamerou v kabině, která nepřetržitě monitoruje pozornost řidiče. Systém také dokáže sledovat, zda se před ním nachází vozidlo, a udržuje bezpečnou vzdálenost.
Při změně jízdního pruhu systém sleduje provoz ve vedlejším pruhu a zároveň zajišťuje, aby řidič zachovával pozornost vůči podmínkám na silnici. Když chce řidič změnit jízdní pruh, systém zajistí, aby byly před signalizací provedeny všechny nezbytné kontroly, jako je například kontrola zrcátek. Pokud ano, systém umožní vozidlu po aktivaci směrového světla automaticky změnit jízdní pruh. Pokud jedna nebo obě tyto podmínky nejsou splněny, systém vydá výstrahu, aby manévru zabránil.
Systém ADAS přizpůsobený tření: Detekce stavu povrchu vozovky:
Systém využívá snímače a cloudovou databázi k propojení informací pro odhad stavu vozovky a určení množství dostupné trakce. Systém si dokáže vyměňovat informace mezi vozidly a předvídat stav vozovky na trase před sebou. Přesný odhad tření vozovky přispívá k bezpečnější jízdě. Podporuje lepší výkon pokročilých bezpečnostních systémů, jako je autonomní systém nouzového brzdění (AEBS), adaptivní tempomat (ACC), protiblokovací systém brzd (ABS) a elektronická kontrola stability (ESC).
Funkce Truck-Trailer Link společnosti ZF umožňuje novou generaci komunikace mezi návěsem a nákladním automobilem
Společnost ZF i nadále udává směr pokud jde o technologie přívěsů, a vyvíjí pokročilé propojení mezi nákladním vozem a přívěsem, které umožňuje bezpečnější vysokorychlostní přenos dat a obrazu v reálném čase. Součástí konstrukce je funkční bezpečnost. Díky propojení přívěsu nákladního vozidla je řidič díky několika bočním a zpětným kamerám na přívěsu schopen sledovat mrtvá místa v okolí přívěsu. Systém podporuje pokročilou asistenci při couvání s funkcí automatického brzdění.
Komentáře