Švédský výrobce nákladních automobilů rozšiřuje svou nabídku o další vozidla. Tentokrát Scania zasahuje do těžebního sektoru. Nyní je možné objednávat 40tunový autonomní sklápěč Scania a brzy bude k dispozici i 50tunový model.
Jako první krok začne Scania prodávat svá autonomní důlní řešení v Austrálii, kde jsou dodávky a provoz naplánovány na rok 2026. Dalším trhem bude Latinská Amerika, region, kde je Scania v těžebním segmentu významně zastoupena.
„Přechod od výzkumu a vývoje ke komerčnímu uvedení produktu na trh je pro společnost Scania a celé odvětví autonomní těžké dopravy milníkem. Jedná se o nejpokročilejší produkt, který Scania dosud uvedla na trh,“ komentuje Peter Hafmar, viceprezident a vedoucí oddělení autonomních řešení ve společnosti Scania.
Snadnější elektrifikace a udržitelná těžba
Doly jsou již dlouho považovány za jedno z nejslibnějších prostředí pro vývoj autonomních vozidel, protože mohou přispět k bezpečnějšímu provozu a efektivnějšímu fungování.
Standardní důlní řešení Scania v podobě nákladního automobilu mají oproti tradičním těžkým tahačům mnoho výhod – jak z hlediska emisí, tak z hlediska provozní efektivity. Využití autonomních nákladních vozidel Scania v těžebním průmyslu může přispět ke snížení uhlíkové stopy těžebního průmyslu i provozních výdajů. Autonomní sklápěče Scania lze také díky jejich snadnému přizpůsobení používaným systémům a vozidlům bezproblémově zavést do stávající provozní struktury v dolech.
„Další výhodou našeho řešení je, že umožňuje těžebním společnostem učinit další krok směrem k bezemisnímu provozu. Elektrifikace provozu je s autonomními nákladními vozidly Scania ve srovnání s tradičními těžkými tahači jednodušší,“ dodává Peter Hafmar.
Úzká spolupráce se zákazníky z těžebního průmyslu
V uplynulých deseti letech Scania investovala velké prostředky do vývoje autonomních vozidel. Zkoumalo se využití těchto vozidel v dopravě mezi uzly na dálnicích i v uzavřených oblastech, jako jsou doly.
Autonomní sklápěč Scania byl vyvinut v úzké spolupráci mezi výzkumem a vývojem společnosti Scania a zákazníky z těžebního průmyslu na základě rozsáhlého testování v reálném provozu.
„Jedná se pravděpodobně o nejambicióznější výzkumný a vývojový projekt, který jsme dosud společně se zákazníkem realizovali, a s jeho výsledky jsem velmi spokojen. Díky všem důkladným kontrolám a četným testům jsme vytvořili optimální autonomní dopravní řešení pro důlní práce,“ uzavírá Peter Hafmar.
Komentáře