Výrobce spojkových sad pro OE i aftermarket, společnost Valeo, doplnila svůj sortiment o spojkové díly pro vozy MAN, DAF a Mercedes-Benz. Jedná se o spojkové sady s hydraulickým ložiskem PCA, které však mají několik odlišností, a proto vyžadují specifické zacházení.
Nové produkty jsou určeny pro vozidla:
- MAN TGS, TGX
- DAF CF, XF
- Mercedes-Benz Actros, Antos, Arocs, Econic
Věděli jste, že…?
Valeo je jedním ze dvou hlavních dodavatelů spojkových sad pro 7 hlavních evropských výrobců nákladních vozidel (MAN, Mercedes-Benz, Scania, Volvo, Renault, Iveco, DAF). Valeo odhaduje svůj podíl na výrobě spojkových sad pro OE za posledních 8 let na 37 %. To znamená, že od roku 2016 více než každý třetí evropský nákladní automobil opustil továrnu vybavený spojkovou sadou Valeo.
Specifikace koncentrického spojkového ložiska (PCA) Valeo
PCA Valeo (Pneumatic Concentric Actuator) se dodává se vzduchovým konektorem:
- Pro usnadnění práce mechaniků je pneumatické spojkové ložisko Valeo dodáváno s již přišroubovanou vzduchovou přípojkou, přičemž šrouby jsou utaženy správným momentem.
- To automechanikovi šetří čas při montáži PCA na převodovku, protože při demontáži výrobku by mohlo dojít k poškození konektoru.
- Těsnění, které je třeba vyměnit spolu s PCA, je již namontováno uvnitř konektoru.
- Po montáži PCA do převodovky musí mechanik pouze připojit konektor k pneumatické hadici pomocí zajišťovací spony.
- Tento vzduchový konektor je specifický pro vozidla Renault Trucks – Volvo Trucks Euro 5.
Věděli jste, že…?
Hydraulické spojkové ložisko zlepšuje fungování spojkového systému a nahrazuje 4 komponenty: vypínací ložisko, vidlici, spojkový válec a vodicí pouzdro.
Převodovka se systémem PCA (Pneumatic Concentric Actuator) vyžaduje kalibraci podle specifikací výrobce vozidla. Nedodržení tohoto servisního kroku může vést k vibracím a cukání při rozjezdu a ztížit manévrování s vozidlem.
Pozor! Společnost Valeo zálohu za hydraulické ložisko nevybírá!
Více informací se dozvíte na stránkách valeoservice.cz.
Komentáře