Společnost Solaris Bus & Coach rozšiřuje svou spolupráci se společností Transition Technologies PSC (TT PSC), globálním dodavatelem IT řešení. V rámci této spolupráce společnosti zavádějí inovativní systém, který mimo jiné umožňuje provádět opravy a údržbu na dálku. Jak tento systém funguje?
Řešení založené na rozšířené realitě (AR) umožňuje odborníkům vzdálený přístup k vozidlu v případě poruchy nebo během servisu. To umožňuje dopravcům a autorizovaným servisům v celé Evropě snadné využití jejich znalostí a zkušeností během poprodejních služeb.
„Chceme se rozvíjet stále udržitelnějším způsobem, investovat do e-mobility, čisté a bezpečné dopravy a podporovat tak vytváření moderních, zelených měst s veřejnou dopravou s nulovými emisemi a šetrnou k životnímu prostředí. Výzvou je mimo jiné zajištění efektivního servisu a poprodejních služeb pro novou generaci vozidel a odpovědí jsou technologická řešení, která v našem případě zkrátila dobu oprav elektrobusů, zrychlila diagnostiku, umožnila opravy na dálku, údržbu vozidel a zlepšila řízení servisu v Evropě,” říká Jakub Jóźwiak, ředitel poprodejních služeb společnosti Solaris Bus & Coach.
Možnosti technologie rozšířené reality v oblasti servisních služeb
TT PSC poskytuje zaměstnancům a partnerům společnosti Solaris technologii, která umožňuje nový přístup ke kontrole, servisu a údržbě. Servisní technik je vybaven brýlemi (RealWear HMT-1 a Navigator 500) s integrovaným tabletem, hlasovým ovládáním a softwarem SkillWorx.
Když pracovník potřebuje opravit závadu nebo provést kontrolu, přenese do centrální dílny záznam pořízený v reálném čase z pohledu první osoby. Do přenášeného videopřenosu jsou vloženy živé štítky AR, které jako by patřily ke komponentům opravovaného vozidla. Pracovník může také pomocí hlasové komunikace kontaktovat centrální dílnu, kde okamžitě obdrží technickou podporu v podobě obrázků, dokumentů a pokynů nahraných do zařízení, ukotvených v prostoru a zobrazených na obrazovce brýlí.
„Moderní technologie pomáhají podnikům se stále novými výzvami a přinášejí nejen hmatatelné obchodní, ale často i ekologické výsledky. Ve 21. století by inovace měly být zapsány v DNA každé společnosti, která chce růst a být konkurenceschopná. V digitálním závodě totiž zvítězí ti, kteří se nebojí razit cestu technologiím, a ty, správně implementované, budou mít na organizace pozitivní dopad,“ říká Adam Gąsiorek, technický ředitel společnosti TT PSC.
Pilotní program využívající řešení rozšířené reality je realizován na vybraných pobočkách společnosti Solaris. Jeho rozšíření se plánuje i na další trhy.
Komentáře